رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: اکیپ‌های نظارتی و بازرسی بهداشتی درسطح شهرستان شهربابک ضمن استقرار در مناطق تعیین شده، آماده ارائه خدمات رایگان معاینه، تایید سلامت دام و بازرسی قبل از کشتار روز عید قربان به همشهریان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید قربان گفت: به منظور حفظ سلامت همشهریان  و تأمین بهداشت عمومی جامعه، شبکه دامپزشکی در سطح شهرستان آماده بازرسی بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی شما در روز عید سعید قربان است.

وی افزود: اکیپ‌های نظارتی و بازرسی بهداشتی درسطح شهرستان ضمن استقرار در مناطق تعیین شده، آماده ارائه خدمات رایگان معاینه، تایید سلامت دام و بازرسی قبل از کشتار از ساعت ۷ صبح لغایت ۱۳ عصر در روز عید قربان به همشهریان هستند.

اسدی گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته و برابر هماهنگی صورت گرفته اکیپ‌های دامپزشکی در مراکز تعیین شده مستقر خواهند بود و دام‌های نذری را معاینه و سلامت لاشه‌های مصرفی را مورد تایید قرار می‌دهند و لاشه‌های آلوده و غیر قابل مصرف نیز پس از جمع آوری و انتقال به کشتارگاه دام معدوم و از چرخه مصرف خارج می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ذبح حیوانات حلال گوشت باید با رعایت نکات و اصول ذبح بهداشتی و شرعی همراه باشد ادامه داد: برای جلوگیری از انتقال برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، شهروندان ترجیحا دام‌های قربانی را در کشتارگاه دام ذبح کرده و از قربانی کردن دام‌ها در معابر خودداری کنند.

مجید اسدی در پایان افزود: شهروندان در روز عید سعید قربان پس از انجام ذبح در صورت مشاهده هرگونه بیماری و علائم غیر طبیعی در لاشه، می‌توانند با حضور در شبکه دامپزشکی یا با شماره تلفن ۳۴۱۱۲۰۳۴ تماس بگیرند و از راهنمایی‌های همکاران دامپزشکی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام /ی

تعیین سلامت دام ها در روز عید قربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار