وی ادامه داد: این سامانه به افراد جویای کار کمک میکند تا متناسب با شرایط و تخصص خود در مدارس غیر دولتی به فعالیت بپردازند.
طهرانیان با اشاره به اینکه بنگاههای اقتصادی مانند تولیدیهای صنعتی و خدماتی بسیاری در کشور داریم، گفت: کمتر بنگاه اقتصادی به حوزه تعلیم و تربیت اختصاص پیدا میکند، بنابراین سامانه معلمیاب به ارتقای کیفیت این بنگاههای کمک میکند تا معلمانی با صلاحیت در مدارس به خدمت گرفته شود.
مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی با اشاره به اینکه معلمان مدارس غیردولتی موظف به داشتن صلاحیت حرفهای هستند، اظهار کرد: بر این اساس معلمان موظفند دوره آموزشی 54 ساعته بدو خدمت را بگذرانند.
وی با تاکید بر اینکه تا سه سال آینده معلمان مدارس غیر دولتی باید تاییدیه صلاحیت حرفهای دریافت کنند، گفت: به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم تا کیفیتبخشی در حوزه نیروی انسانی مدارس غیر دولتی را دنبال کنیم.
طهرانیان تصریح کرد: مراکز و سامانههای مانند معلمیاب به جذب بهتر نیرو در مدارس غیر دولتی کمک به سزایی میکنند و باعث میشوند معلم و مدرسه متناسب راحتتر همدیگر را پیدا کنند همچنین این اقدامات به بهبود رتبهبندی مدارس غیر دولتی و تعیین میزان دقیق شهریه کمک میکند.
وی بیان کرد: هر موسس غیردولتی برای برگزاری دورههای آموزشی معلمان باید مجوز آن را از سازمان مشارکتها دریافت کنند و این در حالی است که برخی مدارس اقدام به برگزاری دورههایی میکردند که حتی در اولویت هم نبود.
مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: با ورود بخش خصوصی به موضوع آموزش و جذب نیروی انسانی در مدارس غیر دولتی برخی بینظمیها در برگزاری دورههای آموزشی وجود داشت برطرف شد.
طهرانیان تصریح کرد: 14 هزار و 800 مدرسه غیر دولتی در سطح کشور پوشش تحصیلی یک ونیم میلیون دانشآموز را بر عهده دارند و گاهی برخی از این مدارس تخلفاتی را مرتکب میشوند که نباید این موضوع را به تمامی مدارس تأمین داد.
وی درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر ورود شهریه 100 میلیون تومانی در مدارس غیر دولتی گفت: چنین مسئلهای هرگز صحت ندارد و نباید اشتباه یک مدرسه را به پای همه مدارس نوشت، در شرایطی که برای تعیین شهریه افزایش 15 درصدی اجارهبهای ملک مدرسه را تعیین کردیم اما در عمل افزایش هزینهها بیش از 15 درصد بوده است، این مدارس هستند که در مضیقه مالی قرار دارند؛ بنابراین در چنین شرایطی باید به مدارس غیر دولتی نگاه مهربانانهای داشت.
محمود حسینی مدیر پروژه سامانه معلمیاب با اشاره به اینکه اینکه اجرای آزمایشی این سامانه از دو ماه پیش آغاز به کار کرده است، بیان کرد: تا کنون حدود 2 هزار و 200 جویای کار در مدارس غیر دولتی در این سامانه ثبتنام کردند و این پروژه به تسریع تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و با صلاحیت مدارس غیردولتی کمک میکند.
حسینی تصریح کرد: علاقهمندان به فعالیت در مدارس غیردولتی میتوانند مشخصات و رزومه خود را در این سامانه ثبت کنند تا مؤسسان از این طریق با آنها آشنا شوند و نیروی لازم را جذب کنند.
مدیر پروژه سامانه معلمیاب با اشاره به اینکه موسسان الزامی به استفاده از این سامانه برای جذب معلم ندارند گفت: اما جذب نیرو از طریق این سامانه کار مؤسسان را در جذب نیرو تسهیل میکند.
محمود مهر محمدی سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه رمز ماندگاری موسسان خصوصی این است که فقط به منافع خصوصی فکر نکنند امیدواریم در این جهت گام بردارند، گفت: برای اینکه در خدمت اجتماعی سرویس مناسب تری داشته باشیم استفاده از این سامانه را در دستور کار قرار میدهیم و این سامانه به توسعه شایستگی معلمان کمک می کند.
سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان گفت: این سامانه به نوعی می تواند در جذب نیروی انسانی موثر باشد اما باید اطلاع رسانی سود و استفاده محدود نداشته باشد برای این منظور سامانه باید به یک برند تبدیل شود در نتیجه استفاده سراسری و برند سازی باید در دستور کار قرار گیرد.
مهرمحمدی بیان کرد: رقابت را کلیدی می دانم اگر قرار است عرصه ای به طور غیر خصوصی باشد شرایط مناسبی دارد اما در فعالیت های خصوصی این نکته باید دغدغه باشد که بدون رقابت در بخش خصوصی فعالیت کردن ضایعات خاص خودش را دارد.
انتهای پیام/