کارشناس مسائل اروپا و آمریکا گفت:تقریبا هیچ کشوری آمریکا را در تحریم ها همراهی نکرده و کشورهای دیگر هم با شر و اما و اگر همراهی کرده اند.

هیچ کشوری آمریکا را در تحریم ها همراهی نکرده استبه گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مرتضی مکی کارشناس مسائل اروپا و آمریکا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان,با اشاره به درخواست سفیر آمریکا در لندن مبنی بر حمایت انگلستان از تحریم های اعمالی واشنگتن بر ایران، گفت: تقریبا هیچ کشوری آمریکا را در تحریم ها همراهی نکرده و کشورهای دیگر هم  با تعیین شروطی تا حدی با آنها همراه شده اند.

وی با اشاره به همراهی نکردن انگلستان در تحریم ها علیه ایران گفت: این مسئله  به سیاست لندن  در خاور میانه باز می گردد؛ زیرا انگلستان حضور طولانی در منطقه داشته و به خوبی می داند در شرایط مختلف چه سیاست هایی اتخاذ کند.  باتوجه به اینکه لندن قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارد، ترجیح می دهد تا کنار اعضا این اتحادیه بوده  و  نقش آفرینی بیشتری داشته باشد و اولویت آنها همکاری با آمریکا در رابطه با تحریم ایران نخواهد بود.

مکی در ادامه با اشاره به شفاف نبودن سیاست های آمریکا در عرصه بین المللی، افزود: باوجود اینکه لندن و واشنگتن منافع مشترک و همکاری های زیادی با یکدیگر دارند؛ اما در شرایطی که ترامپ موضع روشنی در قبال ایران ندارد و تصمیمات لحظه ای می گیرد, بریتانیا هم از همراهی با ترامپ خودداری می کند.

این کارشناس مسائل آمریکا در پایان خاطرنشان کرد:ایالات متحده آمریکا از همه ی کشورها انتظار همراهی و همسویی دارد و  از آنجا که  تهران انتظاراتش را برآورده نکرده سعی دارد ایران را تهدیدی سیاسی و امنیتی برای جامعه بین المللی معرفی کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاست خارجی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار