عموزاده گفت: حدود ۲۵ درصد از مردم دچار انواع اختلالات روانی هستند.

ارتقای سرمایه اجتماعی با مشارکت مردم/ فعالیت 25 به‌ورز و 35 مراقب سلامت/ ابتلای 25 درصد مردم به اختلالات روانیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عموزاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شمیرانات  امروز در اولین مجمع سلامت شهرستان شمیرانات که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان شمیرانات کانون‌ سلامت محلات ویژه معلولان و سالمندان با کمک شهرداری راه‌اندازی شده است و این اقدامات در راستای مشارکت هرچه بیشتر مردم است.

وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی هر جامعه با مشارکت مردم ارتقاء پیدا می‌کند و بنابر شعار سازمان بهداشت جهانی سلامت در همه سیاست‌ها باید گنجانده شود، زیرا سلامت در راستای توسعه پایدار است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شمیرانات گفت: سرمایه اجتماعی دارای سه مولفه مهم هنجاری، مشارکت اجتماعی و اعتماد است که موضوع مشارکت‌های اجتماعی دستاوردهای زیادی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در جامعه دارد و این کارها باعث سهیم کردن بیشتر مردم در قدرت و اختیار کارهای کشور می‌شود.

عموزاده تأکید کرد: پیشرفت‌های خوبی زیر سایه مشارکت اجتماعی ایجاد می‌شود و خوشبختانه کارهای پژوهشی خوبی در حوزه مشارکت‌ اجتماعی انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر اگر از وضعیت بیماری‌ها در جامعه مراقبت کنیم، بسیاری از عارضه‌ها در بین مردم شیوع پیدا نمی‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شمیرانات اضافه کرد: امروزه 25 درصد از مردم مبتلا به انواع اختلالات روانی هستند که به مراقبت‌های سلامت به دلیل آگاهی نداشتن مراجعه به هنگام ندارند.

عموزاده ادامه داد: واگذاری خدمات به بخش خصوصی بعد از اجرای طرح تحول سلامت انجام شده است و در این راستا 5 پایگاه برون‌سپاری به بخش خصوصی در مرحله اول واگذار شده است و تا پایان سال 9 پایگاه راه‌اندازی می‌شود.

راه اندازی 240 پرونده الکترونیک سلامت در شمیرانات

وی اظهار کرد: از جمعیت 530 هزار نفری شهرستان شمیرانات در حدود 240 هزار نفر به خدمات پزشکی دسترسی داشته و برای آنها پرونده الکترونیکی سلامت درست شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شمیرانات اظهار کرد: در شهرستان شمیرانات 29 پزشک، 8 دندانپزشک، 35 مراقب سلامت و 25 بهورز فعالیت می‌کنند.

وی گفت: بسته‌های خدمت در شهرستان شمیرانات تعریف شده است ولی متأسفانه مردم از این امکانات اطلاع کافی ندارند.

عموزاده یادآوری کرد: نیروهای کارشناسی در برخی از مراکز به اندازه کافی وجود ندارد و تمام تلاش ما این است که سطح سلامت منطقه شمیرانات ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار