معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:با زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار امکان پهلوگیری و تخلیه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور در بندر چابهار فراهم شده است.

حسین شهدادی معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت : با زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار و پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی و مساعدت شورای عالی ترابری وزارت راه و شهرسازی امکان پهلوگیری و تخلیه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور در بندر چابهار فراهم شده است.

شهدادی افزود: پراکندگی جمعیت در استان‌های شرقی و جنوب شرق حدود ۲۰ درصد از جمعیت کل کشور بوده و همچنین حدود ۱۹ درصد از واحد‌های تولیدی گوشت سفید، تخم مرغ و دامپروری کشور در استان‌های فوق در حال فعالیت می‌باشند که اکثر نهاده‌های مورد نیاز این واحد‌های تولیدی از خارج کشور تأمین می‌گردد.

وی با اشاره به واردات سالیانه ۱۲ میلیون تن کالای اساسی و غلات از قبیل: ذرت، سویا، روغن خوراکی، جو و گندم اظهار داشت: میزان کالای مورد نیاز استان‌های شرقی و جنوب شرق با طی مسافت ۷۷۰ مایل دریایی در سایر بنادر جنوبی کشور تخلیه می‌گردد که مسافت زمینی حمل شده به مراکز استان‌های مذکور به طور متوسط ۲۶۵ کیلومتر نسبت به فاصله چابهار تا این مراکز بیشتر است.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در صورت اختصاص ۲۰ درصد از تخلیه کالا‌های اساسی به بندر چابهار هزینه تمام شده واردات کالا‌های اساسی مورد نیاز اقشار مختلف جامعه برای استان‌های شرقی و جنوب شرق کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

انتهای پیام/پ

بندر چابهار میزبان ورود کشتی حامل کالای اساسی کشور

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.