جمهوری‌خواهان آمریکا نگرانند میزان کم محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور هم‌حزب آن‌ها باعث شود در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر آرای خود را از دست بدهند.

جمهوری‌خواهان نگرانند میزان محبوبیت ترامپ در انتخابات کنگره کار دست آنها بدهدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جمهوری‌خواهان آمریکا نگران هستند که میزان کم محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باعث شود آنها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر آرای خود را از دست بدهند.

جمهوری‌خواهان آمریکا امیدوارند که بتوانند اکثریت کرسی‌های سنا را در انتخابات آتی به دست آورند با این حال با نگرانی چشم به میزان محبوبیت رئیس جمهور هم‌حزبی خود دارند و نگران هستند موج خشم رای‌دهندگان علیه ترامپ دستاوردهای چندین سال آن‌ها را به باد دهد.

در نشستی که هفته گذشته برگزار شد سران جمهوری‌خواه از ایالت‌های مختلف اعلام کردند نگران هستند که بسیاری از اعضای این حزب که حتی در درون منطقه خود نیز ناشناخته هستند در فضای انتخاباتی آسیب ببینند و این موضوع به نفع دموکرات‌ها تمام شود.

در حال حاضر حزب جمهوری‌خواه 51 کرسی و دموکرات‌ها 47 کرسی سنا را در اختیار دارند و دو صندلی دیگر هم متعلق به احزاب مستقل است که بیشتر با حزب دموکرات همکاری می‌کنند. در انتخابات ماه نوامبر آمریکا قرار است در مجموع 33 کرسی از 100 کرسی سنا تعیین تکلیف شود. دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا کنترل تنها 15 ایالت و در مجموع 25 کرسی از سنا را در اختیار دارند.

جمهوری‌خواهان کنترل آرا  را در ایالت‌هایی از جمله آریزونا، کلرادو، مین، مینه‌سوتا و ویسکانسین با داشتن حدود  5 کرسی در اختیار دارند. آنها همچنین 5 کرسی از 10 کرسی ایالت‌های فلوریدا، آیووا، ویرجینیای غربی و کارولینای جنوبی در اختیار دارند. بنا به گفته برخی از اعضای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، آنها ترجیح می‌دهند در سخنرانی‌های انتخاباتی خود درباره ترامپ صحبت نکنند زیرا بسیاری ترامپ را شخصی نامحبوب می‌دانند. 

محبوبیت ترامپ در نظرسنجی‌های اخیر بین 41 تا 45 درصد در نوسان بوده است. اگرچه بسیاری از جمهوری‌خواهان در ظاهر ترامپ و دستاوردهای او را مورد ستایش قرار می‌دهند، اما  آنها به طور خصوصی اعلام کرد‌ه‌اند روش ریاست جمهوری او و طبیعت دو قطبی‌اش آنها را با چالش روبرو می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار