نظرسنجی سی ان ان نشان داد میزان محبوبیت دونالد ترامپ به دلیل اجرای سیاست مهاجرتی «مُدارای صفر» به شدت کاهش یافته است.

کاهش نرخ محبوبیت ترامپ در پی اجرای سیاست‌های مهاجرتی بی رحمانه در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، نظرسنجی سی ان ان نشان داد میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پی اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی بی‌رحمانه او و جدا کردن مهاجران از فرزندانشان به شدت کاهش یافته است. این نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد درصد تایید مدیریت ترامپ در مسئله مهاجران با کاهش ۵ درصدی نسبت به ماه گذشته به ۳۵ درصد رسیده است.

میزان محبوبیت ترامپ در این مسئله در مارس ۲۰۱۷، ۴۴ درصد و در بالاترین حد بود. در حال حاضر ۵۹ درصد افراد مدیریت مهاجرتی دونالد ترامپ را زیر سوال می‌برند و تنها ۲۸ درصد آن‌ها سیاست او برای جدا کردن مهاجران از کودکانشان را تایید می‌کنند.

ترامپ از سه سال پیش که کمپین انتخاباتی او برگزار شد تا کنون مدام درباره مسائل مهاجرتی شعار داده است و اکنون شعار‌ها و رویکرد سختگیرانه خود را به سیاست‌هایی تبدیل کرده تا مهاجرت قانونی و غیرقانونی را محدود کند.

«جف سشنز» دادستان کل آمریکا ماه گذشته اعلام کرد سیاست «مُدارای صفر» با مهاجران به اجرا در خواهد آمد. این اعلامیه در صحنه سیاسی به شدت محکوم شد. براساس این سیاست به جای اینکه مانند قبل فرآیند صدور ویزای مهاجران غیرقانونی را آغاز کنند، با مهاجران بزرگسال مانند مجرم برخورد و آن‌ها را بازداشت می‌کنند و کودکان را نیز در خانه‌های پر ازدحامی نگهداری می‌کنند که مانند قفس هستند.

۴۹ سناتور از حزب دموکرات لایحه‌ای را امضا کرده اند تا از جدا کردن خانواده‌های مهاجر از فرزندانشان جلوگیری کنند. برخی مقامات جمهوری خواه نیز جدایی خانواده‌ها از فرزندانشان را محکوم کرده اند. همچنین چندین نفر از بانوان اول سابق کاخ سفید از جمله میشل اوباما، لورا بوش، هیلاری کلینتون و روزالین کارتر از اجرای این سیاست انتقاد کرده اند. حتی «ملانیا ترامپ» همسر دونالد ترامپ نیز مخالفت خود را با عواقب این سیاست اعلام کرده و او نیز مانند شوهرش گفته است دموکرات‌ها باید راه حلی برای این مشکل بیابند.

با اینکه این سیاست را دولت ترامپ معرفی و اجرایی کرده است او مدام می‌گوید دموکرات‌ها مسئول اجرای آن هستند. او می‌گوید دموکرات‌ها باید پای میز مذاکره بیایند و سیاست‌های مهاجرتی او را بپذیرند و با قانونی که بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را تأمین می‌کند، موافقت کنند.

اما کاهش میزان محبوبیت او نشان می‌دهد مردم تقصیر را متوجه دموکرات‌ها نمی‌دانند و این موضوع ممکن است برای دونالد ترامپ در انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر سنگین تمام شود. میزان محبوبیت کلی دونالد ترامپ در همین نظرسنجی سی ان ان ۲ درصد کاهش یافت و به ۳۹ درصد رسید.

انتهای پیام/

میزان محبوبیت ترامپ کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار