بر اساس نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان، تنها ۹ درصد از مخالفان رئیس‌جمهور آمریکا از سیاست‌های او در قبال ایران رضایت دارند.

نظرسنجی سی ان ان: 62 درصد مخالفان ترامپ موافق دیدار او با رهبرکره شمالی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، جدیدترین نظرسنجی سی ان ان،  تنها 9 درصد از آمریکایی‌های مخالف دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، از سیاست‌های او در قبال ایران رضایت دارند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد اکثر آمریکایی‌های که به طور کلی از ترامپ،  ناراضی هستند، تقریبا از تصمیمات او در مسائل گوناگون نارضایتی دارد. این مسئله البته درباره دیدار آتی او با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی صدق نمی‌کند.

در این نظرسنجی میزان مقبولیت ترامپ در مسائل مختلف در میان مخالفان او مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این نظرسنجی نشان داد بیش از 6 نفر از هر 10 نفر از مخالفان ترامپ اعلام کردند که آنها با تصمیم رئیس جمهور کشورشان برای دیدار با رهبر کره شمالی موافق هستند.

بنا به نتایج نظرسنجی سی ان ان، 62 درصد از آمریکایی‌ها که از عملکرد ترامپ ابراز نارضایتی دارند، اعلام کردند موافق دیدار میان سران کشورشان با مقامات پیونگ یانگ، که قرار است 12 ژوئن در سنگاپور برگزار شود، هستند.

این ارقام عملا از میزان دیگر ارقام بدست آمده در این نظرسنجی در موضوعات مختلف بالاتر است. تنها 25 درصد از مخالفان ترامپ موافق عملکرد او به طور کلی در مسئله کره شمالی بودند و همچنین تنها 20 درصد از آمریکایی‌ها با عملکرد او در مسائل اقتصادی موافق بودند که این دو رقم  بالاترین ارقامی بود که او در مجموع از عملکرد 16 ماه اول خود در دفتر ریاست جمهوری آمریکا در میان مخالفان خود کسب کرده است.

در دیگر مسائل میزان تائید عملکرد رئیس جمهور آمریکا کاهش بیشتری نشان داد. تنها 12 درصد از مخالفان ترامپ سیاست‌های او در بخش تجارت خارجی را مورد تائید قرار دادند. همچنین تنها 10 از نحوه ارتباط ترامپ با نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره راضی بودند، تنها 9 درصد در این نظرسنجی از سیاست‌های ترامپ در قبال ایران رضایت داشتند و 8 درصد به طور کلی موافق عملکرد خارجی او  بودند. 7 درصد  آمریکایی‌ها نیز از سیاست‌های او در قبال مهاجران ابراز رضایت کردند و مقامات بلندپایه کابینه ترامپ تنها به تائید 3 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی رسید.

نتایج نظرسنجی سی ان ان نشان داد میزان تائید تصمیم ترامپ برای دیدار با مقامات کره شمالی، از 43 درصد در ماه مارس به 62 درصد در ماه جاری رسید. در میان شرکت‌کنندگان این نظرسنجی که موافق دیدار با مقامات کره شمالی بودند 68 درصد زن، 67 درصد لیبرال و 62 درصد از حزب دموکرات بودند. همه این گروه‌ها از مخالفان رئیس جمهور آمریکا به حساب می‌آیند.

 علیرغم ارقام پایین در نظرات تائیدی عملکرد ترامپ، به نظر می‌رسد خبر خوب برای رئیس جمهور آمریکا این است که در شاخص‌های کلی نارضایتی از او افزایشی صورت نگرفته است. به طور کلی میزان محبوبیت ترامپ در این نظرسنجی، بویژه از ماه مارس تاکنون، در سطح 41 درصد  باقی ماند. بنا به نتایج نظرسنجی سی ان ان بیشتر مخالفان ترامپ با شخصیت و نحوه هدایت او مخالف هستند تا سیاست‌های او. دیدگاه متضاد اکثریت آمریکایی‌های مخالف ترامپ، یعنی حدود 54 درصد، نسبت به رئیس جمهور بیشتر نشات گرفته از ویژگی‌های شخصیتی و رهبری او است.

این نظرسنجی در فاصله زمانی دوم تا پنجم ماه می با شرکت بیش از هزار آمریکایی انجام شد.

انتهای پیام/

نظرسنجی از مردم آمریکا درباره سیاست ترامپ در قبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
خدا به ترامپ نادان عقل بده
آخرین اخبار