امام جمعه اشکذر گفت: افسار گسیختگی امروز کشور به ضعف مسئولانی بر می‌گردد که در بدنه سه قوه هستند و مسئولیتی را پذیرفتند که در حال حاضر از عهده این مسئولیت بر نمی‌آیند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ خطیب نماز جمعه اشکذر با اشاره به مهمترین مشکل داخلی کشور یعنی مشکلات اقتصادی و معیشتی گفت: افسار گسیختگی امروز کشور به ضعف مسئولانی بر می‌گردد که در بدنه سه قوه هستند و مسئولیتی را پذیرفتند که در حال حاضر از عهده این مسئولیت بر نمی‌آیند.

حجت الاسلام طالبیان افزود: نابه سامانی وضعیت کشور در نظام پولی، بانکی، ارزی و سیاست‌های گمرکی کشور به خاطر مسئولانی هست که به دلیل عدم تخصص و تعهد در آن منصب مشغول به کار هستند و دلیل بخش اعظمی از این مشکلات قرار گرفتن افرادی در منصب‌های کشور بر اساس اصل عدم شایستگی است.

امام جمعه اشکذر عدم برخورد دستگاه‌های قضایی و امنیتی کشور با کسانی که به دنبال فساد در کشور هستند را از جمله مهمترین دلایل در تزلزل وضعیت معیشتی مردم امروز دانست و اظهار داشت:سهل انگاری و یا تاخیر دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های مفسدان اقتصادی و کسانی که پرونده‌های قطوری در زمینه فساد در داخل کشور را دارند و هم چنین عدم برخورد جدی و قاطع و بر اساس نص قانون توسط دستگاه قضایی از جمله مهمترین این دلایل است.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های امنیتی کشور هم باید بدانند که شناسایی گروه‌های مفسد اقتصادی در کشور به همان اندازه شناسایی گروه‌های مسلح و تروریستی اهمیت دارد و نیرو‌های امنیتی باید ضمن شناسایی این مفسدان، به دستگاه قضایی جهت برخورد جدی معرفی کنند.

خطیب نماز جمعه اشکذر سخن رهبر معظم انقلاب که مرتبا در سال‌های گذشته بر نفوذ دشمنان تاکید دارند را به مسئولان یادآور شد و تصریح کرد: اینکه معظم له بر نفوذ دشمن تاکید داشتند به معنای این بود که دشمن تلاش می‌کند تا با نفوذ خود کسانی را به پست‌های بالای کشور وارد کند که ناکارآمد باشد و نتیجه این عدم کارایی، عدم موفقیت در حوزه مربوطه به آن مسئول بوده باشد و امروز می‌بینیم که بی توجهی مسئولان ما به این نکته رهبر انقلاب باعث شده تا دشمنان در این زمینه موفق عمل کنند.

حجت الاسلام طالبیان با بیان اینکه روحانیت همیشه و همراه با مردم بوده است و به دنبال مطالبات به حق مردم از مسئولان و دولتمردان بوده است گفت: این نکته‌ای مورد نظر اسلام هم بوده و در طول تاریخ هم همین طور بوده که روحانیت همیشه فریادخواهی مطالبات مردم و رسیدگی به وضعیت آن‌ها را داشته است و در شرایط فعلی کشور رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم که بسیاری از مردم را در زندگی روزمره خود با مشکل مواجهه کرده از دولتمردان خواستار هستیم.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه شهرستان اشکذر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار