امام جمعه بافق گفت: اقامه نماز جمعه حرکتی سیاسی و عبادی برای جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز این هفته شهرستان با اشاره به اقامه نخستین نمازجمعه به فرمان امام خمینی (ره) به تشریح ارزش نماز پرداخت و گفت: نماز جمعه یک حرکت سیاسی، علمی و عبادی برای جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی افزود: نمازجمعه حرکتی است که دشمن برای که دشمن برای بهم زدن آن سرمایه گذاری کرده و می خواهد از نظام جمهوری اسلامی گرفته شود.

وی با بیان اینکه به وسیله نمازجمعه می‌توان اهداف نظام و انقلاب را به مردم نشان داد اظهار داشت: نماز جمعه یک سنگر آرامشی برای مردم است و جایگاه وسیعی در نظام داراست و مردم باتوجه به مشکلات موجود در کشور حضور گسترده‌ای در نماز دارند.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه ایران و نمایندگان سیاسی دولت با مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این دیدار مباحثی از جانب مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه و وظیفه سفیران ایران در هر کشور مطرح شد.

سلیمانی افزود: سفیران در کشور‌های بیگانه باید در رفتار‌های فردی و اجتماعی پایبند به موازین شرعی باشند و در آن کشور باید چهره انقلابی خود را حفظ کنند و اهداف نظام را با کشور بیگانه در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه وزیر امورخارجه آمریکا یاوه گویی می‌کند و نباید از این قدرت‌های پوشالی ترسید بیان کرد: به عنوان نماینده سیاسی ایران باید از ارزش‌های کشور دفاع کنید و نماینده سیاسی دولت در هر کشوری باید در مقابل آن دولت از منافع ملی دفاع کند.

امام جمعه بافق بر لزوم دفاع از حق مسلمانان مظلوم بویژه فلسطین تاکید کرد و گفت: ایران طرفدار مظلومان است و در هرکجای جهان در مقابله با دشمنان می‌ایستد.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود، اعزام حجاج به مکه را عملی سیاسی و عبادی عنوان و خاطر نشان کرد:حجاج باید قوانین کشور میزبان را رعایت کنند و اگر در مکه حرکتی بر خلاف قوانین انجتم شود مصونیت دارد.

وی با اشاره به حوادث‌های ناگوار روی داده در مکه توسط آل سعود تصریح کرد: اگر خادم الحرمین‌های عربستان قدرت ندارند به کشور‌های اسلامی واگذار کنند تا آن‌ها از مکه و مسلمانان دفاع کنند.

خطیب نماز جمعه بافق اقدامات آن‌ها را بالاترین خیانت به کشور‌های اسلامی عنوان کرد و گفت: سه سال از حادثه منا گذشته، اما هیج اقدامی انجام نشده است و خون مردم مسلمان ارزش دارد.

امام جمعه بافق با بیان اینکه ایران کشوری قدرتمند در تمامی عرصه هاست بیان کرد: ایران کشوری است که عزت خود را در تمامی صحنه‌ها حفظ کرده است و در مقابل بیگانه سرتعظیم فرود نیاورده است.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار