سخنگوی وزارت خارجه روسیه تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه شش شرکت روسی را سیاستی توطئه‌گرانه خواند.

زاخارووا: تحریم های جدید اروپا یک سیاست توطئه گرانه علیه شهروندان کریمه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه در مصاحبه با پایگاه خبری «تاس» گفت: تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه شش شرکت روسی یک سیاست توطئه گرانه است که شهروندان شبه جزیره کریمه را هدف قرار می دهد.

به گفته این دیپلمات، غرب با اعمال تحریم ها، آنهایی که به دنبال محاصره انرژی در کریمه هستند را تشویق می کند و  افرادی را که درصدد احداث زیرساخت های غیرنظامی هستند را تحت پیگرد قانونی قرار می دهد. این یک سیاست توطئه گرانه علیه شهروندان کریمه است.

اتحادیه اروپا امروز سه شنبه تحریم های مرتبط با الحاق کریمه به روسیه و همچنین احداث پل بندر کرچ را گسترش داد. این تحریم ها شش شرکت روسی «گیپروسترویموست»، «موستوترست»، «وی ای دی»، «استرویگازمونتاژ-موست»، «استرویگازمونتاژ» و «زالیو شیپیارد» را شامل  می شوند.

اتحادیه اروپا پیشتر چندین بسته تحریمی شامل تحریم های اقتصادی، محدودیت های فردی و تحریم های مربوط به الحاق کریمه را علیه مسکو اعمال کرده است. همچنین برقراری روابط تجاری با منطقه دریای سیاه برای شرکت های اروپایی ممنوع شده است.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه از تاریخ 31 ژانویه 2019 اجرایی می شود و امکان  تمدید آن نیز وجود دارد. بر اساس گزارش شورای اتحادیه اروپا، تاکنون 155 فرد و 44 شرکت حقوقی روس تحت تحریم‌های اروپا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار