فصل دوم بازنگری لایه نگاری محوطه تاریخی گنج دره هرسین آغاز شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  رضایی معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : فصل دوم بازنگری لایه نگاری محوطه تاریخی گنج دره هرسین آغاز شده است.

وی گفت : یک فصل بازنگری لایه نگاری در محوطه تاریخی گنج دره طی سال گذشته انجام شده و از اواخر ماه گذشته نیز فصل دوم بازنگری لایه نگاری این محوطه آغاز شده است.

رضایی افزود : پیرو مطالعات انجام شده سال گذشته، یک هیات مشترک از باستان شناسان ایرانی و باستان شناسان دانمارکی مشغول انجام این فعالیت هستند که سرپرستی گروه باستان شناسی ایران را حجت دارابی از دانشگاه رازی کرمانشاه و سرپرست گروه دانمارکی را نیز توبیاس ریشتر از دانشگاه کپنهاک برعهده دارند.

وی افزود :  فصل اول بازنگری لایه نگاری این محوطه نیز توسط همین گروه انجام شده است .

وی هدف از انجام این لایه نگاری اثر باستانی را تعیین قدمت اثر، آزمایشات جدید، سالیابی و تعیین عرصه و حریم آن عنوان کرد و یادآورشد: فصل دوم بازنگری لایه نگاری محوطه باستانی گنج دره طبق برنامه زمانبندی تا ابتدای شهریور به پایان خواهد رسید.

رضایی با اشاره به اهمیت باستان شناسی این تپه تاریخی، اضافه کرد: این تپه بین 9 تا یازده هزار سال قدمت دارد و از آنجایی که یکی از سکونتگاه‌های اولیه بشر برای یکجانشینی بوده و جزو معدود محوطه‌های مهم ایران باستان است، اهمیت بسیاری دارد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

فصل اول بازنگری لایه نگاری در محوطه تاریخی گنج دره طی سال گذشته انجام شده است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.