فرماندار ثلاث باباجانی گفت: باغات سر چاو طبیعت بکر و زیبایی که پایین دست ارتفاعات دالاهو 200هکتار باغ سیب و گردو دارد.

خدادادی برگزاری جشنوراه باغات سرچاو / بخش گردشگری ثلاث مغفول مانده استفرماندار ثلاث باباجانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه   گفت:باغات سر چاو طبیعت بکر و زیبایی که پایین دست ارتفاعات دالاهو 200هکتار باغ سیب و گردو دارد اما به دلیل عدم برنامه ریزی های صحیح محصول این باغات که سیب منحصر به فردی در کشور است  کیلویی 300 تومن از باغداران خریداری می شود و در استان های دیگر کیلویی 17 هزار تومن به فروش می رسد از جهاد کشاورزی توقع داریم با توجه به وسعت خوب منطقه  این باغات توسعه یابد .

وی گفت: سازمان صنعت و معدن و تجارت  نیز برای  توسعه این باغات   نیازمندیم که میوه خشک و سردخانه و نگهداری میوه برای فصل های سرد سال را در دستور کار قرار دهد .

وی گفت: بر اثر ریزش کوه در زلزله 21 آبان ماه این باغات صدمه دیده است که نیاز هست از محل زلزله باغات دچار صدمه شده رسیدگی شود و به کشاورزان در این زمینه کمک شود.

 

 وی به جاذبه های گردشگری ثلاث باباجانی اشاره کرد و گفت: چشمه شفا بخش ریزه و چشمه شیان  که نمونه آن در سطح کشور  کمتر دیده می شود  فرصتی برای رشد گردشگری منطقه است که متاسفانه به ان توجه نمی شود.

 خدادادی   با بیان اینکه در ثلاث باباجانی اداره گردشگری نداریم گفت: یکی ار مباحثی که در شهرستان ثلاث داریم که تا الان مغفول مانده چشمه ریزه  است که اگر در استان های عمق ما بود برنامه ریزی هایی می شد که به منطقه گردشگری  منحصر به فردی تبدیل شود   و از مدیریت میراث فرهنگی استان کرمانشاه  در خواست داریم که نگاه ویژه ای به گردشگری ثلاث داشته باشد تا این بخش توسعه یابد.

 وی از برگزاری جشنوراه  گردشگری باغات سرچاو  خبر داد و گفت: معرفی جاذبه های گردشگری جشنواره باغات سرچاو سیب گران اسمیت داریم و  فرصتی است تا سایر مناطق  ثلاث را نیز در این جشنواره معرفی کنیم و تورهایی نیز هست را معرفی کنند.

 

انتهای پیام/ز

معرفی جاذبه های گردشگری جشنواره باغات سرچاو سیب گران اسمیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.