نشست بررسی طرح باغ موزه کرمانشاه با هدف به نمایش گذاردن ارزش‌های والای دوران دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه سالاری معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : پروژه باغ موزه دفاع مقدس یک طرح ارزشمند برای به نمایش گذاردن ارزش‌های والای دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: این طرح باید به گونه‌ای طراحی شود که مجموعه به یک مرکز بزرگ فرهنگی در غرب کشور تبدیل شود.

سالاری افزود : باغ موزه در یک محور مهم گردشگری بیستون _ کرمانشاه و ورودی شرقی شهر جانمایی شده است.

وی افزود: مجموعه برای تداوم کار نیازمند درآمدزایی دایمی از بخش‌هایی مانند رستوران این مجموعه است و این بخش باید با دیدی کلان‌تر و با هدف خدمات‌دهی به عامه گردشگران به فعالیت بپردازد

سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر قطار کرمانشاه هر سه روز یکبار به سمت تهران و از آنجا نیز به سمت مشهد در حال حرکت است.

وی از برقراری سفرهای باری راه‌آهن کرمانشاه نیز خبر داد و افزود: هفته گذشته سفر باری راه آهن کرمانشاه برقرار شد و در اولین سفر سوخت تولیدی شرکت نفت بارگیری و از طریق راه آهن به تهران ارسال شد.

سالاری گفت : زیرسازی مسیر راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب پیشرفت 60 درصدی داشته است و اعتبارات تکمیل این خط از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تامین شده است.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : ایجاد باغ موزه دفاع مقدس برای زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس اهمیت بسیاری دارد و باید آنها در قالب همین موزه‌ها به نمایش بگذاریم و به مردم بشناسانیم.

وی گفت : قرارگیری این باغ موزه دفاع مقدس در کریدور گردشگری بیستون - تاق بستان یک ویژگی بسیار برجسته به این مجموعه بخشیده است.

لعل‌بخش سرپرست شهرداری کرمانشاه گفت : برای ورودی شهر کرمانشاه که قرار است باغ موزه دفاع مقدس در آنجا احداث شود یک تقاطع غیرهمسطح در نظر گرفته شده است.

وی گفت : شورای ترافیک استان موضوع احداث میدان در این ورودی که روبروی پادگان توحید است را رد کرده و قرار است تقاطع غیرهمسطح در این قسمت ایجاد شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

فعال بودن قطار کرمانشاه به سمت تهران و مشهد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.