رئیس بهره برداری منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت : معیشت بیش از 5000 خانوار روستایی در منطقه اورامانات کرمانشاه به نحوی وابسته به بهره برداری از درختان بنه است.

بیش از 5هزار خانوار روستایی از بهره برداری درختان بنه زندگی می گذرانندابراهیمی رئیس بهره برداری منابع طبیعی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   گفت:  درختان بنه در سطح 200 هزار هکتار از جنگل های استان کرمانشاه بصورت پراکنده وجود دارند.

وی گفت:  در سال جاری بالغ بر 135000 هکتار با توان تولید صمغ سقز به میزان 68000 کیلو گرم در شهرستانهای روانسر ، پاوه ، جوانرود ،ثلاث باباجانی در قالب عقد قرارداد با نظارت کارشناسان فنی به بهره برداران عرفی واگذار شده است .

ابراهیمی گفت: از سال 1390  کشت درختان بنه در مناطق روستایی  ترویج شده است  و  در حال حاضر در قالب واگذاری (ماده 3 )بیش از 1500 هکتار باغ بنه توسط مردم ایجاد شده که در کاهش وابستگی آنها به جنگل نقش موثری دارد .

وی گفت : از دیگر اهداف این واگذاری حضور بهره برداران در عرصه طی ماههای گرم سال است که بدون شک تاثیر بسزایی در کاهش حریق و هر گونه تخریب در عرصه های منابع طبیعی خواهد داشت .

انتهای  پیام/ز


واگذاری حضور بهره برداران در عرصه طی ماه های گرم سال است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.