رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری رشد اقتصادی این کشور را ۴.۲ درصد اعلام کرد.

ترامپ: رشد اقتصادی آمریکا به رقم حیرت‌آور ۴ درصد رسیدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- در سخنرانی خود ضمن انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت های پیشین این کشور اعلام کرد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه اخیر بیش از چهار درصد بوده است.

ترامپ در نشست خبری خود در واشنگتن گفت:«لحظاتی پیش، آمارهای مربوط به رشد اقتصادی یا تولید ناخالص داخلی آمریکا منتشر شد. خرسندم از اینکه اعلام کنم در سه ماهه دوم امسال، رشد اقتصادی آمریکا به رقم حیرت آور 4.2 درصد رسید. ما در مسیر دستیابی به بالاترین رشد متوسط سالانه در بیش از 30 سال گذشته هستیم. اکنون نیز می گویم که با ورود پیمان های تجاری، ما به رقم های بسیار بالاتر از این رقم می رسیم. در هر یک از دو دولت پیشین آمریکا، میانگین رشد تولید ناخالص داخلی ما اندکی بیش از 1.8 درصد بوده است».

رئیس جمهور آمریکا افزود: هر یک درصد رشد اقتصادی آمریکا تقریباً به معنای سه تریلیون دلار و ده میلیون شغل خواهد بود. اگر رشد اقتصادی آمریکا با همین سرعت ادامه یابد، ابعاد اقتصاد آمریکا ده سال زودتر از آنچه قرار بود در دوره ریاست جمهوری جرج بوش یا اوباما صورت بگیرد، دو برابر خواهد شد».

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم « فوق العاده خوب » خواهد بود.

ترامپ در پایان کنفرانس خبری خود بی اعتنا به خبرنگاران کنفرانس خبری را ترک کرد. اصحاب رسانه در آمریکا به شدت از این اقدام ترامپ انتقاد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
نادان ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ین
۲۳:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
ترامپ دروغگو
آخرین اخبار