«روبرتو آزودو» رئیس سازمان تجارت جهانی، تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن را بدترین سناریو برای اقتصاد جهان توصیف کرد.

رئیس سازمان تجارت جهانی: جنگ تجاری آمریکا و چین بدترین سناریو برای اقتصاد جهان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، «روبرتو آزودو»، رئیس سازمان تجارت جهانی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد جنگ تجاری ایجاد شده میان آمریکا و چین می تواند بدترین سناریو برای اقتصاد جهان باشد.

وی در این خصوص گفت: این بدترین سناریو برای اقتصاد جهان است. هم برای مصرف کنندگان و هم برای همه افرادی که روی کره زمین زندگی می کنند. سرمایه گذاران عقب نشینی خواهند کرد و اقتصاد سقوط خواهد کرد و با مرور زمان میلیون‌ها شغل را از دست خواهیم داد.

آزودو در ادامه با اشاره به اینکه فقط مذاکره می تواند به این مشکل پایان دهد، هشدار داد: واشنگتن باید به این سیاست های خود پایان دهد؛ زیرا این سیاست ها می تواند آمریکا را از نظر اقتصادی آسیب پذیر کند.

رئیس سازمان تجارت جهانی این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در واشنگتن با یکدیگر دیدار و درباره بهبود روابط تجاری و کاهش تعرفه های وارداتی گفتگو کردند.

در چند ماه اخیر تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین به شدت تشدید شده است. دونالد ترامپ در تازه ترین تهدید خود علیه چین در حساب توییتر خود نوشت: چین کشاورزان ما را که احترام و عشق زیادی برایشان قائل هستم، هدف قرار داده است تا مرا مجاب کند که همچنان به آنها اجازه دهم از واشنگتن سوء استفاده کنند. آنها در این تلاشِ شکست خورده، بسیار شرور هستند. ما تا امروز با آنها خوب رفتار کردیم. چین سال گذشته میلادی 517 میلیارد دلار از طریق ما پول بدست آورد.

پیش از این هم رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه های وارداتی بر روی 500 میلیارد دلار از کالاهای چینی اعلام آمادگی کرده بود. دونالد ترامپ که پیشتر تعرفه های وارداتی 25 و 10 درصدی بر روی محصولات فولاد و آلومینیوم اعمال کرده بود، در ماه ژوئن هم چین را تهدید کرد که تعرفه های بیشتری بر روی محصولات چینی اعمال می کند. این اقدامات ترامپ انتقادات بسیاری را در پی داشته است.

انتهای پیام/

پیامدهای منفی جنگ تجاری آمریکا و چین برای اقتصاد جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار