کیم هونگ گول پس از سفر به کره شمالی شرط پیونگ یانگ برای صرف نظر کردن از تسلیحات هسته‌ای خود را لغو تحریم‌ها اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، کیم هونگ گول -- رئیس شورای ملی آشتی و همکاری کره جنوبی -- پس از سفر به کره شمالی شرط پیونگ یانگ برای صرف نظر کردن از تسلیحات هسته ای خود را لغو تحریم ها اعلام کرد.

کیم هونگ گول که از شانزدهم تا نوزدهم ژوئیه به پیونگ یانگ سفر کرده بود اعلام کرد اگر تحریم های بین المللی رفع نشوند پیونگ یانگ تن به خلع سلاح هسته ای نخواهد داد.

وی گفت لغو تحریم ها به حاکمیت کره شمالی این مشروعیت را می دهد که بتواند مردم خود را برای چشم پوشی کامل از توافق هسته ای خود در مقابل توسعه اقتصادی متقاعد کند.

کیم هونگ گول همچنین گفت مقامات کره شمالی از "بی میلی" آمریکا در مورد لغو تحریم ها خوشحال نیستند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به عنوان نخستین رهبر کره شمالی برای اولین بار در ماه آوریل از مرز دو کره گذشت. دیدار وی با "مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی در بخش جنوبی منطقه غیرنظامی در مرز دو کره برگزار شد. دومین دیدار آنها نیز یک ماه بعد برگزار شد. کیم جونگ اون همچنین در دوازدهم ماه ژوئن با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور دیدار کرد.

آمریکا و کره شمالی در جریان این دیدار سندی امضا کردند که طی آن واشنگتن متعهد شد به کره شمالی تضمین امنیتی بدهد. پیونگ یانگ هم بر تمایل خود برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار