بر اساس اطلاعات گمرکی چین، این کشور در ماه نوامبر، فرآورده‌های نفتی به کره شمالی صادر نکرده است.

چین صادرات محصولات نفتی به کره شمالی را در ماه نوامبر متوقف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اطلاعات گمرکی چین نشان می‌دهد این کشور در ماه نوامبر هیچ نوع فرآورده نفتی به کره شمالی صادر نکرده است. مشخص است چین از تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی برای محدود کردن صادرات محموله‌های نفتی که اوایل سال جاری اعمال شد، نیز فراتر رفته است.

برنامه موشک کره شمالی و مخالفت آمریکا با آن در سال جاری به تنش‌ها دامن زد. شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته محدودیت‌های جدیدی را بر تجارت با کره شمالی اعمال کرد. در نتیجه صادرات نفت به کره شمالی به سالانه 500 هزار بشکه محدود شده است.

پکن همچنین هیچ محموله سنگ آهن، زغال سنگ یا سرب را در ماه نوامبر از کره شمالی وارد نکرده است. این دومین ماه اعمال تحریم‌های جدید تجاری سازمان ملل علیه کره شمالی است.

بنا بر اداره عمومی گمرک چین، این کشور در ماه گذشته بنزین، سوخت جت، سوخت نفتی یا دیزلی به کره شمالی صادر نکرده است. این اقدام پکن، اقدامی کم‌سابقه است. چین در مارس 2003 پس از اینکه کره شمالی موشکی را به آبهای میان شبه جزیره کره و ژاپن شلیک کرد به مدت 3 روز عرضه نفت به این کشور را متوقف کرد.

حتی صادرات غلات و برنج چین به پیونگ یانگ هم به شدت کاهش یافته است. صادرات غلات در ماه نوامبر 82 درصد کاهش داشته است و به کمترین میزان از ماه ژانویه رسیده است. صادرات برنج هم از ماه مارس تاکنون با کاهش 64 درصدی به کمترین میزان رسیده است.

چین بار دیگر از کشورهای مختلف درخواست کرده اقدامات سازنده‌ای برای حل تنش‌های شبه جزیره کره انجام دهند. تنش‌ها پس از آزمایش موشکی موفقیت آمیز کره شمالی در 29 نوامبر افزایش یافت. این موشک قابلیت هدف قرار دادن هر نقطه ای از خاک آمریکا را دارد.

انتهای پیام/

توقف صادرات فرآوردهای نفتی چین به کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار