پایگاه آمریکایی «بلومبرگ» بررسی کرد؛

تحریم کره شمالی بر صنعت ساخت موشک این کشور تاثیر خواهد گذاشت یا مردم آن؟

«بلومبرگ» در مطلبی به بررسی این موضوع پرداخت که آیا تحریم کره شمالی بر این کشور تاثیر خواهد گذاشت یا خیر.

تحریم کره شمالی بر صنعت ساخت موشک این کشور تاثیر خواهد گذاشت یا مردم آن؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «بلومبرگ»؛ تازه‌ترین تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی بیشتر از آنکه تلاش کیم جونگ اونگ، رهبر این کشور را برای ساخت موشک های با قابلیت حمل سلاح هسته ای و دارای توانایی هدف قرار دادن آمریکا کند سازد، ‌بیشتر احتمال دارد به مردم عادی کره شمالی لطمه بزند.

این پایگاه اینترنتی آمریکایی نوشت: در پی پرتاب ماه گذشته موشک بالستیک قاره پیما در کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به اتفاق آراء، تحریم های تازه ای را علیه این کشور تصویب کرد. هدف از این تحریم های جدید، کاهش واردات محصولات نفتی پالایش شده مانند گازوئیل و نفت سفید به میزان نود درصد از ماه ژانویه، محدودیت بیشتر در حمل این محصولات و اجرای یک مهلت بیست و چهار ماهه برای فرستادن کارکنان کره شمالی _که در کشورهای دیگر کار می‌کنند_ به کشورشان است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیشتر سال 2017 را صرف این درخواست از کشورهای دیگر کرده است تا فشار بر کره شمالی را تشدید کنند. بیشتر این فعالیت هم بر چین _ بزرگترین شریک تجاری کره شمالی_ متمرکز بوده است. تحریم های قبلی نتوانسته اند کره شمالی را از توسعه برنامه هسته ای خود منع کنند. تحلیلگران گفتند بعید است قطعنامه اخیر موجب حل مشکلات شود.

کره شمالی روز یکشنبه این اقدام را «اقدام جنگی» توصیف و اعلام کرد از آمریکا و اعضای دیگر شورای امنیت سازمان ملل انتقام خواهد گرفت. واردات چین از کره شمالی در یازده ماه نخست امسال، از لحاظ دلاری حدود بیست و هفت درصد کمتر شده است. این در حالی است که صادرات، دوازده درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

 

تاثیر تحریم کره شمالی بر بخش های مختلف این کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار