مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: حدود یک هزار و ۳۵۰ واحد به خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول کشور واگذار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا سهرابی مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن امروز پنج شنبه در بازدید از طرح‌های تامین مسکن روستایی شهرستان شیراز با بیان اینکه حدود یک هزار و ۳۵۰ واحد به خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول کشور واگذار شده است، اظهار کرد: پارسال ساخت ۳ هزار و ۶۱۸ واحد مسکن روستایی را برای خانواده‌های دارای دو معلول آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: بعد از شناسایی این خانواده‌ها در روستا‌ها ساخت و عملیات اجرایی این واحد‌ها آغاز شد.

سهرابی گفت: با شناسایی خانواده‌های جدید، ساخت ۲ هزارو ۷۸۰ واحد آغاز شده است.

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن، با بیان اینکه ۶‌هزار و ۴۰۰ خانوار روستایی جدید هم تا ۲‌سال آینده صاحب مسکن می‌شوند، اضافه کرد: از این میزان ساخت ۳ هزار واحد شروع شده است.

سهرابی ادامه داد: زمین رایگان و تسهیلات ۱۸ میلیون تومانی بلاعوض به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و نظارت رایگان بر ساخت و ساز و صدور پروانه‎های ساختمانی رایگان از جمله طرح‌های تشویقی روستاییان برای مقاوم سازی واحد‌های خود است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن همچنین بر لزوم مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی به بهره گیری از تسهیلات بانکی تاکید کرد و افزود: ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار واحد از ۵ میلیون و ۱۶۵ هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

سهرابی اضافه کرد: سالانه برای مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور برنامه ریزی می‌شود و مقاوم سازی این واحد‌ها تاثیر قابل توجهی در کاهش تلفات و خسارت هنگام بروز حوادث دارد.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۵، بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۷۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی باید مقاوم‌سازی شود، اضافه کرد: در حالی که تا سال ۸۴ تنها ۷ درصد از این واحد‌ها مقاوم سازی شده بود، تا به امروز افزون بر ۴۰ درصد از این واحد‌ها که معادل ۲ میلیون واحد مسکن روستایی می‌شود، مقاوم سازی شده است.

مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: یک میلیون و ۶۲۸ هزار واحد مسکن روستایی در قالب اجرای طرح‌های بهسازی و ۳۴۵ هزار واحد در قالب بازسازی مناطق روستایی آسیب دیده باسازی و مقاوم سازی انجام شده که در مجموع یک میلیون و ۹۷۳ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی شده است.

در بازدید سهرابی از روستا‌های بخش سیاخ دارنگون و خان زنیان شیراز روند و چگونگی دریافت تسهیلات توسط خانوار‌های روستایی که قبلا تسهیلات طرح ویژه و وام‌های بلاعوض دریافت کرده بودند بررسی شد.

در این بازدید همچنین درخصوص اختصاص مبالغی برای تکمیل اماکن مسکونی خانوار‌های با دو عضو معلول و خانوار‌های بی بضاعت تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/ن

صحبت های مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور  در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار