چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! + تمرینی برای قد کشیدن

برخی ورزش ها تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند و سبب افزایش قد می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ ممکن است در اطرافتان افراد زیادی را دیده باشید که کوتاه قد باشند و یا اگر قد نسبت خوب و معمولی هم داشته باشند بدنبال این موضوع باشند که حتی چند سانتی متر به قدشان بیفزایند؛ و از طرفی شاید از کودکی این موضوع به گوشتان خورده باشد که بارفیکس زدن یا ورزش بارفیکس بتواند به افزایش قد کمک کند و یا افرادی را دیده باشید که مدام آویزان بارفیکس اند به امید اینکه کمی قدشان بلند شود.

اما از حق نگذریم، ورزش یا تمرین بارفیکس جزء معدود ورزش‌هایی است که تمامی عضلات بدنتان را درگیر می‌کند و سبب افزایش قد می‌شود، بله درست شنیدید سبب افزایش قد می‌شود.

با این تفاسیر باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا شما را با ورزش حرفه‌ای بنام بارفیکس و تاثیرات آن و کار‌هایی که نباید در حین تمرین انجام دهید آشنا نماید، پس اگر چند سانت دیگر قد می‌خواهید این مطلب را از دست ندهید.

ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

ورزش بارفیکس

برترین فعالیتی که وجود دارد در ورزش بارفیکش است، چون همه عضلات در کل بدن حرکت میکنند حتی عضله‌ها را حجم می‌دهد و بر آن‌ها نیرو وارد می‌شود.

این ورزش در گروه ورزش‌های اساسی است و کاملا هیکل را بالا می‌کشد.

بارفیکس جزء حرکات اصلی و پایه است.


بیشتر بخوانید: آیا می‌دانید تفاوت بین فیتنس و بدنسازی در چیست؟ 


بهترین و مهمترین حرکت برای افزایش پهنا و حجم خارجی و بالایی عضلات زیر بغل به شمار می‌رود.

یک برنامه اختصاصی بارفیکس نه تنها موجب پرورش و ضخیم شدن عضلات پشت و پهن‌تر شدن آن‌ها می‌گردد بلکه باعث افزایش سایز و حجم در عضلات جلو بازو نیز می‌شود.

در حرکت بارفیکس عضله سینه، دلتوئید، کول و ساعد نیز تحت فشار قرار میگیرند.

اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از حرکت بارفیکس داشته باشیم باید بگوییم بالا کشیدن وزن کامل بدن بر خلاف جاذبه زمین که عضلات پشت و زیر بغل را به آتش می‌کشد و البته لازم به ذکر نیست که این حرکت عضلات متعددی را تحت فشار قرار می‌دهد از عضلات تثبیت کننده شانه گرفته تا عضلات بازو و ساعد و حتی عضلات میان تنه و به دلیل تمام این خصوصیات بارفیکس می‌تواند و باید به عنوان یکی از اجزای ثابت هر برنامه تمرینی در نظر گرفته شود.

ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

افزایش قد به کمک بارفیکس

جالب است بدانید یکی از مهمترین عوامل کوتاهی قد نیروی جاذبه زمین است.

بدن شما چه بخواهید و چه نخواهید در طی شبانه روز تحتا تاثیر این نیرو قرار گرفته و تحت فشار است.


بیشتر بخوانید: خطر بزرگی که کودکتان را در پارک‌های سر باز تهدید می‌کند 


بهترین راهکاری که می‌توان برای این منظور پیشنهاد کرد بارفیکس زدن است.

ورزش بارفیکس به گونه‌ای است که شما خود را از میله آویزان خواهید کرد و همین حالت آویزان شدن باعث می‌شود تا با کمک نیوری جاذبه وزن شما به صورت متعادل در میان سایر نقاط بدن تقسیم شود و باعث ایجاد کشش لازم در بخش‌های مختلف بدن خواهد شد.

طبق تحقیقاتی که به عمل امده نشان داده که افزایش قد با بارفیکس امکان پذیر است و شما می‌توانید بین دو تا هشت سانتی متر شاهد رشد قدی خود باشید و این یعنی نتیجه‌ای بسشیار شگفت انگیز و جالب. البته باید بدانید که این ورزش باید به صورت کاملا صحیح و در عین حال منظم و در طی یک دوره انجام شود تا بتوانید نتایج انرا مشاهده نمایید.

افزایش قد تا قبل از پایان دوران بلوغ راه‌های فراوانی دارد که عبارتند از: ورزش‌هایی همچون بسکتبال، یوگا و دوچرخه سواری و حرکات کششی، تغذیه مناسب، خواب کافی و مصرف هورمون رشد. موثر‌ترین روش افزایش قد ورزش می‌باشد که بسیاری از نوجوانان به علت مشغله‌ی تحصیلی و گا‌ها مالی قادر نیستند که به باشگاه بروند و به دنبال روشی موثر هستند که بتوانند در منزل و با کمترین هزینه قد خود را بلند کنند.

پیشنهاد ما به این نوجوانان حرکات کششی است. در این متن قصد معرفی روش افزایش قد با بارفیکس را داریم.

بارفیکس برای افزایش قد بسیار مناسب است.

بارفیکس وسیله‌ای است که معمولا به چارچوب در‌ها وصل می‌شوند. روش استفاده از این وسیله بسیار متنوع است. شما می‌توانید از بارفیکس آویزان شوید و تاب بخورید. در این هنگام جاذبه‌ی زمین بر روی بدنتان تاثیر می‌گذارد و موجب کشیدگی استخوان‌ها و عضلات می‌شود و قد شما را بلند‌تر می‌کند.

همچنین شما می‌توانید به هنگام کار با این وسیله پا‌های خود را به صورت افقی و ۹۰ درجه و اگر انعطاف بدنتان بالا است، پا‌های خود را بدون خم شدن زانوهایتان تا سر خود بالا بیاورید. در این حالت علاوه بر جاذبه زمین، کشش‌های بدنی شما موجب افزایش قد شما می‌شوند.

ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

راهی دیگر برای افزایش قد

اما از دیگر راه‌های افزایش قد می‌توان به داشتن یک برنامه غذایی خوب اشاره کرد. شما با قرار دادن انواع مواد معدنی و نواع ویتامین‌ها و پروتین‌ها در بنامه روزانه خود می‌توانید به رشد و بهبود بخش‌های مختلف بدن کمک نمایید.

دقت کنید در طول زمانیکه قصد دارید به افزایش قد خود کمک کنید هیچگاه به دنبال غذا‌های فست فوید و استفاده از روغن‌های اشباع نباشید.


ببشتر بخوانید: سوزاندن سلامتی با تب افزایش رشد قد 


باید در این مورد حتما با یک متخصص تغذیه مشورت نمایدی تا او بتواند بهرتین و کاملترین برنامه غذایی را برای شما تنظیم نماید.

مطمئن باشید اگر از این نظر بتوانید برنامه‌ای کامل را در اختیار داشته باشید و در کنار آن به ورزش‌های کششی همچون بارفیکس زدن مشغول شوید می‌توانید بهرتین نتیجه را دریافت نمایید.

ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

انواع بارفیکس زدن

بارفیکس دست باز از جلو

۱- میله بارفیکس را با دست‌های باز بگیرید (از عرض شانه‌ها بازتر) زانو‌ها را بهم قلاب کنید و خم کنید. سینه را رو به جلو متمایل کنید.

۲- خود را به کمک عضلات زیر بغل و با خم کردن آرنج‌ها به سمت بالا بکشید (تا جایی که چانه شما در مقابل میله قرار گیرد) سپس با مکث کوتاهی به ارامی به حالت اول بازگردید. برای کشش و فشار هر چه بیشتر به عضلات زیر بغل در پایین‌ترین نقطه حرکت، تا حد ممکن پایین آمده و دست‌های خود را کاملا کشیده و صاف کنید.

ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

بارفیکس دست جمع برعکس

انجام این حرکت علاوه بر عضله زیر بغل، فشار بیشتری به عضلات جلو بازو و ساعد وارد میکند.


بیشتر بخوانید: آیا ژیمناستیک باعث کوتاهی قد می‌شود؟ 


۱- میله بارفیکس را طوری بگیرید که کف دست‌های شما رو به صورت باشد و فاصله آن‌ها از یکدیگر حداکثر ۱۵ سانتی متر باشد.

۲- با خم کردن آرنج‌ها خود را به سمت بالا بکشید و پس از مکث کوتاهی به حالت اول بازگردید.

ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

آموزش اصولی بارفیکس زدن

۱. در تمرین این ورزش این است که، شانه‌ها را پایین نگه دارید و آن‌ها را سمت همدیگر متمایل کنید. این کار باعث درگیر شدن عضلات خاص در شانه شده که بعد از آمادگی کامل، به کشش ها، مشت زدن و پرتاب کردن‌های شما کمک می‌کنند، بدون آنکه دردی به وجود آورند. پس شما باید با استفاده از قدرت صرف عضلانی به بالای میله برسید. اکثر مردم در واقع خودشان را به بالای میله تاب می‌دهند و باعث ایجاد یک نیروی آنی در این حرکت می‌شوند. اگر از این نیرو استفاده کنید، تمام فشار از روی عضلات برداشته می‌شود که علامت خوبی برای بهبود سطح قدرت شما نخواهد بود.

۲. در انجام این تمرین، این است که مراقب محل قرارگیری دست هایتان باشید. جایی که شما دست هایتان را روی میله قرار می‌دهید، به طور چشمگیری بر ماهیت افزایش قدرت شما تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال قرار دادن دست‌ها با فاصله‌ی زیاد از هم، بسیار بیشتر از قراردادن دست‌ها بسیار نزدیک هم، بر پشت تأثیر خواهد گذاشت. در صورتی که دست‌ها را روی میله نزدیک به هم بگذارید، عضله‌ی دو سر نشان خواهید گرفت. به همین ترتیب اگر از یک گریپ معکوس استفاده کنید، این ورزش را به چین آپ تبدیل خواهید کرد و همچنین عضله دو سر را به میزان بسیار بیشتری هدف می‌گیرید. در موقع انجام این ورزش، مرکز بدن را سفت نگه دارید.

۳. در موقع تمرین این ورزش، باید عضلات شکم را سفت نگه دارید. اگر مرکز بدن‌تان را شل کنید، خیلی بیشتر احتمال دارد که اجازه دهید نیروی حرکت آنی، شما را به حرکت در آورد. با فشردن عضلات مرکز بدن‌تان، به عضلات شکم‌تان ضربات سخت‌تری وارد می‌کنید و همچنین قدرت‌تان را افزایش می‌دهید. درگیر کردن عضلات شکم خیلی مهم است و به بهره وری از این ورزش کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: مزایا و معایب دراز و نشست / آیا دراز و نشست واقعا لاغر می‌کند؟ 


۴. درهنگام اجرای این ورزش، نباید از باسن خم شوید، بلکه باید زانو‌ها را خم کنید.

۵. برای راحت‌تر کردن این تمرین بیشتر افراد طول بدن خود را کم می‌کنند و اینکار با خم نمودن زانو‌ها انجام می‌شود. هنگامی که از میله آویزان می‌شوید و زانو‌ها را از پشت خم می‌کنید، باید به طورعادی نفس بکشید و سپس زانو‌ها بالا ببرید تا عضلات شکم سفت شوند. سپس زانو‌ها را به حالت آویزان کنید، ولی شکم را در طول اجرای این ورزش همان طور سفت حفظ کنید. ولی پاهایتان را از باسن خم نکنید. چرا که این کار، باعث تغییر فرم کلی بدن‌تان شده و با اختلال در فرم بدن‌تان باعث می‌شود تا فشار کافی به عضلاتی که می‌خواهید هدف قرار دهید، وارد نشود.

ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

در هنگام بارفیکس از انجام این کار‌ها خودداری کنید

اجازه ندهید شانه‌ها به سمت جلو و بالا متمایل شوند. در صورتی که اینگونه عمل کنید فشار بسیار زیادی روی شانه‌ها اعمال می‌شود و بر روی عضلات مورد هدف فشاری وارد نخواهد گشت.

از انجام یک یا دو حرکت اضافی خودداری کنید چراکه استرس‌های خطرناک به بدن وارد می‌کند.

از قوس دادن بیش از حد به پشت خود دوری کنید.

ایجاد قوس در کمر، می‌تواند معنایش ساختار ضعیف بدنی یا شکم ضعیف باشد.

از حرکات اضافی مانند تاب دادن یا ... خودداری کنید.

ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

خطا‌های رایج در انجام این تمرین و انجام روش‌های صحیح آن

هدف از انجام این ورزش، تقویت عضلات شکم و همچنین عضله دو سر، استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: ورزش‌هایی برای کاهش وزن + جدول کالری سوزی 


بیشتر افراد، این ورزش را به صورت ناصحیح انجام می‌دهند.

در هنگام انجام این تمرین خودتان را به بالا تاب ندهید.

شما باید از قدرت صرف عضلانی به بالای میله برسید.

محل قرار گرفتن دست‌هایتان در انجام این ورزش اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افزایش قد ، بارفیکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
سلام من قدم ۱۲۰است چکار کنم ۱۶۰ برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
چیکارکنم قدم تا ۲۰ سانت رشت کنه لطفا بگید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
Mahya
۱۲:۳۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
من ۱۲ سالمه قدم ۱۵۰ چیکار کنم به ۱۶۰ برسه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام من قدم ۱۵۰ هست چیکار کنم قدم بلند تر بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام من قدم ۱۵۰ هست چیکار کنم قدم بلند تر بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
‌‌‌
۰۰:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
والیبال به افزایش قد کمک میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
سلام من امیر هستم ۱۴ سالمه اهل سیگار _ قلیان هستم ایا اینا باعث میشه قدم کوتاه بمونه یا رشد نکنه یا ربطی نداره لطفا بگید
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۸:۵۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
سلام من 14 سالمه قدم 153 هست چیکار کنم به 163 برسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سلام من ۱۳ سالمه قدم ۱۵۳ میخوام بلند بشه چی کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۴۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
سلام پسرم ،۱۴ سالمه و قدم ۱۶۹سانتی متر هست چیکار کنم قدم به ۱۹۰برسه
Iran (Islamic Republic of)
Erfan
۲۱:۵۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سلام خوبید من 17 سالمه و قدم یکم کوچیکه میشه کمکم کنید تا. قدم یکم بلند تر بشه یه 10 سانت دیگه قدم بزرگ تر بشه توروخدا کمکم کنید خیلی خیلی ممنون
Netherlands (Kingdom of the)
شاهین
۰۲:۰۸ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
سلام شاهین هستم 25سالمه قدم 167چیکار کنم قدم بلند بشه خواهشاً کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۳:۴۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
چه‌کار‌کنم‌تا‌قدم‌به‌۲۰۰‌سانت‌برسه‌و‌قدم‌۱۵۹‌سانت‌است.
Iran (Islamic Republic of)
لیانا صدیقی
۱۶:۳۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
سلام من دخترم.10سالمه قدم تا نصف در میاد دوست دارم بلندتر از این باشه بنظر شما چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
من ۱۳ساله هستم قدم ۱۵۳هست چی کار کنم که بشه۱۶۰
Iran (Islamic Republic of)
نارسیس
۱۳:۰۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
سلام من دختر هستم ۱۴ سالمه قدم ۱۶۳ هس آیا امکانش هس تا تا ۱۶ سالگی قدم ۱۷۰ بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی خدایی
۲۱:۲۰ ۱۷ مهر ۱۴۰۱
سلام من ۲۱سالمه قدم ۱۷۰چیکارکنم تاقدم برسه ۱۹۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
سلام من ۱۴ سالمه پسرم قدم ۱۶۰ میخا بشه ۱۷۰ چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
سلام من16 سالمه و 10ساله که بسکتبال میرم و قدم2.14هستش و تنها دلیل قد بلندم پرش مداوم و بارفیکس هستش ممنون از این سایت خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
سلام من 15 سالمه قدم 158 میخوام 6 سانت دیگه قدم بلند بشه چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدیس تاجیک
۱۵:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
سلام من دختر هستم ۱۴ سالمه قدم ۱۳۰هستش سن بلوغ رسیدم میتوانم در سن ۱۶ یا ۱۵ سالگی به ۱۶۵ برسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام من دخترم ۱۴ سالمه قدم ١۵٨ هستش میخوام به ١٧٠ برسم چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مرسی که بمن گفتی الان قدم بلندشد
۲۱:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
الان به دوست گفتنم بارفیکس برو رفت جند روز قدش بلند شد مرسی که به من گفتید
Iran (Islamic Republic of)
ایاا؟
۱۱:۴۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
من پسر هستم قدم 175هستش کلاس والیبال میرم تا2سال دیگه ب 190میرسم؟
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۱۲:۰۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
با سلام.
من ۱۲ سالمه قدم ۱۵۰ هست میتونم تا ۱۵ سالگی یا بیشتر به ۱۸۰ برسم؟
اینم بگم من والیبال میرم
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۱۲:۵۷ ۲۱ تير ۱۴۰۱
سلام من 12 سالمه و قدم 130 هست
Iran (Islamic Republic of)
Maral
۰۸:۵۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
سلام من دختر هستم 14 ساله قدم 150 هست چکار کنم بلند بشم خانواده ام هم قدشون به نسبتا کوتاه هست
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۲۲:۴۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
سلام من به بلوغ رسیدم ۱۵ سالمه قدم ۱۶۸ چه کار کنم بشم ۱۸۰؟ آیا تا ۱۸ سالگی میتونم ب این قد برسم ضمن اینکه والیبال هم میرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۷ تير ۱۴۰۱
سلام من پسرم ۱۸سالمه قدم ۱۵۷چیکار بکنم قدم بشه ۱۹۰یا بیشتر کمک کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۵:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام من پسر هستم ۱۴سالمه قدم ۱۷۰ چیکار کنم تا ۱۸ سالگی به ۲۰۰برسم
ممنون میشم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
Hoaein
۲۳:۰۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
من ۱۴ سال ۱۰ ماهمه قدم ۱۷۱
پسرم هستم ایا میتونم حداقل به ۱۸۵ برسم‌.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۵۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر
من ۱۶ سالمه قدم ۱۶۰ هست امکانش هست تا ۱۶۶ برسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من ۱۲ سال و ۲ ماهم و تقریبا ۴ ماه و نیمه به بلوغ رسیدم.قدم ۱۵۰ بنظرتون تو این سن ۱۵۰ خوبه؟ دوس داشتم به ۱۵۸ برسم امپول هم زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوستان میتونین از بارفیکس اویزان بشید و شیر زیاد بخورید
یکی از راهاش اینه واقعا جواب میده.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من ۱۶ سالمه قدم ۱۸۰ هست
روشی در نظر دارید تا ۱۸ سالگی بشم ۱۹۰؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
من پسر 17 سالمه قدم 155 هست چکار کنم قدم رشد کنه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۲۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من فاطمه هستم 13 سالمه قدم 150 و وزنم 35هست امکان هست کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
زاخار اصلی
۰۰:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
با سلام خدمت دوستان عزیز
من متولد 07*02*1387 هستم ولی قدم نصف بقیه دوستام هست
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام من 18 سالمه قدم 170وزن50باید چکار کنم ک تا 180برسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام به بلوغ ۶ ماهه رسیدم قد: ۱۵۶ وزن ۴۶ (دختر)
Iran (Islamic Republic of)
Melika
۰۲:۰۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شمایی که گفتی قدت ۱۴۹ دختری یا پسر؟
Iran (Islamic Republic of)
چرا؟
۱۸:۴۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام خوبید من الان 15 سالمه و الان قدم 149 هست شما میدونید باید چکار کنم که قدم به 175 هم برسه راضیم لطفا بگید چکار باید کنم که به این قد برسم
Iran (Islamic Republic of)
Melika
۱۳:۵۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
من دخترم و ۱۴سالمه و قدم ۱۴۸ یا شاید ۱۴۹ میتونم به ۱۸۰ برسم توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم اعتماد به نفسم رو از دست دادم
Iran (Islamic Republic of)
Melika
۱۶:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
فاطمه خانم شما که گفتی ۱۵ سالته قدت چنده بگو شاید یک راهی تو ذهن من باشه بهت بگم من فقط میخوام یکی باشه بهم بگه اگه ورزشی چیزی بکنم قدم به ۱۸۰ میرسه یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۰۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام ۱۵ سالمه چیکارکنم قدم بلندشه تروخدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
.......
۲۳:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام وقتتون بخیر من دخترم ۱۵ سالش هس و قدش ۱۵۶ هست . به نظرتون قدش خیلی کوتاه هست یا بد نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام من ۱۳ سالمه قدم نسبت به بقیه که از من کوچیکتر هستن خیلی کوچیکه و تحقیر میشم تروخدا بهم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
Melika
۱۴:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام من دختر هستم و ۲۲ دی امسال شد ۱۴ سالم و قدم ۱۴۸ آیا میتونم به ۱۸۰ برسم ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
سهیل فیضی
۲۲:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
باسلام من ۱۳ سالم هست و ۳دم ۱۸۰ هست باید چیکار کنم که قدم بالن بشود لطفا جواب بدین؟
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۱۵:۲۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام من مهشیدم 14ساله قدم 145و دوست دارم حداقل 155برسم
Iran (Islamic Republic of)
parsa
۲۳:۰۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام ۱۳ سالمه قدم ۱ و ۷۵ شما شب ساعت ۱۰ بخواب صبحانه ساعت ۸ بخور نهار ساعت ۱ بخور شام ساعت ۷ و نیم بخور قدت تو سه ماه ده سانت بلند میشه
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۲:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۵۵ هستش چیکار کنم رشد کنم خیلی کوچیک موندم
Iran (Islamic Republic of)
Arvin
۲۰:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام من ۱۲ سالمه وزنم ۳۵ کیلو و قدم ۱۳۶ هستش هر چقدر میخورم بلند نمیشم چی کار کنم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام من یازده سالمه قدم 158 است می خوام بلند تر شم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
۱۴ سالمه قدم ۱۶۰
میخوام بلند تر باشم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام من 18سالمه قدم 171هس وزنم هم 65
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۹:۴۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام من 12سالمه وقدم 145هست
Iran (Islamic Republic of)
نیوشا
۱۲:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
من ۱۱ سالمه قدم ۱۴۵ هست
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۲:۲۷ ۲۴ دی ۱۴۰۰
سلام من ۱۳و نیم سالمه قدم ۱۵۲ خیلی کوتاهم بارفیکس هم میرم فایده ای نداره وزنم۴۰ کیلو ورزشکارم قدم از همسنام کوتاه تره چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید (سه ماهه به سن بلوغ رسیدم)
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۳:۴۶ ۲۳ دی ۱۴۰۰
سلام ، من ۱۲ سالمه و به بلوغ هم رسیدم دخترم و قدم ۱۵۰ هست چیکار کنم به ۱۶۰ برسم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
سلام اصلا نگران نباش قدت خوبه منم همینطوری بودم از وقتی ووشو کار میکنم قدم بلند تر شده نسبت به سنت قدت خوبه
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۳:۴۲ ۲۳ دی ۱۴۰۰
سلام من ۱۲ سالمه و قدم ۱۵۰ هست و به بلوغ هم رسیدم. چیکار کنم قدم بشه ۱۶۰ لطفا پاسخگو باشید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۰:۰۰ ۱۱ دی ۱۴۰۰
سلام من ۱۱ سالمه ۲۸ دی میرم تو ۱۲ سال قدم ۱۵۷ و وزنم ۵۱ کیلو آیا بلندتر میشم به ۱۷۰ میرسم تروخدا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
emran
۲۲:۴۹ ۱۰ دی ۱۴۰۰
خوب است
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۱۷:۵۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سلام من 2 آبان امسال شد10 سالم من قدم 179 هست چکار کنم یکم بلند تر بشم
Iran (Islamic Republic of)
یمنا
۱۱:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خواهرم از این میخوایی بلند تر شی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۳ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام من ۱۵سالمه تا ۷ماه دیگه میرم تو۱۶ .قدم ۱۷۶.تا۱۷۸ هست،۷.۸ ماه قد نکشیدم بعد تو ۱ماه گزشته ۲.۳سانت قد کشیدم ،امکان داره که تا ۲۰سالگی ۱۸۵شم؟؟
لطفا نظرتون رو بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سلام ببخشید من شونزده سالمه قدم 173 هستش میخام یکم بلند تر سم چیکار کنم از این به بعد قدم بلند میشه
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۹:۵۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام من سارینام قدم 154 و وزنم 50 کیلو 12 سالمه آیا بلندتر میشم
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۱۴:۳۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دوستان اگر میخاین قد خودتون بلند بشه از بارفیکس خودتون رو آویزون کنید شیر. گوشت تخم مرغ اب پز و سبزیجات ب خودتون برسید قدتون بلند میشع
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۱۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
من 14سالمه قدم 150هستم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۲۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید ببخشید من ۱۵سالمه دو ماه دیگه میرم توی ۱۶سال. یعنی ۱۵تم.م میشه میرم توی ۱۶بعد الان قدم ۱۶۵میخوام ۱۷۸یا ۱۸۰بشه چیکار کنم بارفیکس هم نمیتونم برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام من 16سالمه چیکار کنم که قد من بلند شود
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۲۱:۴۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام من ۱۲ سالمه و قدم ۱۵۵ تا ۱۵۶ هست و تازگیاس و به زور یک‌ماه شده که ۱۲ سالم شده و چیکار کنم قدم ۱۶۰ برسه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ضحا
۱۴:۰۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سلام من ۱۲ سالمه.دوست دارم قدم تا ۱۶۵ بره. ولی چندین ماه رو ۱۵۰ گیر کردم و می ترسم دیگه قدم رشد نکنه.خانواده بابام قد بلند و کشیده هستن منم هستم ولی می ترسم قدم رشد نکنه.بجر بارفیکس دیگه چه ورزش هایی خوبه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
دقیقا من م۱۲ سال و ۲ ماهم ولی همسالانم همشون ۱۶۰ هستن بنظرم نترس تا ۵،۶ ماه دیکه صدرد تغییر میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام. 15سالمع قدم 150چکارکنم 160بشه قدم
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۲۲:۱۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
سلام بچه ها خسته نباشید من ۱۶ سالمه و قدم ۱۸۳ است BMI هم سالم است اضافه وزن هم ندارم ولی نزدیک به ۲ سالی هست که قدم اصلا رشد نکرده
من نژادم هم تمامشون ۱۹۴ به بالا هستد و من قد کوتاه تر از همشونم دوستان ترو خدا یه روش خوب و عالی اگه بلدید بگید من خیلی تو فشارم اگه بتونم توی این دوسال ۱۰ سانت قدم رشد کنه عالی میشه دوستان ممنون میشم کمکم کنید دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
من‌15سالمه‌قدم‌155هست‌چیکار‌کنم‌قد‌بلند‌شم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
نم خوبع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
من ۱۴ سالمه خیلی تا۱۵ سالگیم نمونده ۱۵۵ قدمه میخوام بشم بالای ۱۶۰ اما قدم تغییر نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۱۷:۰۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
سلام من ۱۳ سال و ۱۰ ماهم هست و قدم ۱۵۰ سانت هست چاق نیستم و اضافه وزن ندارم BMI هم مناسب بود ، ولی از همه دوستام کوتاه ترم ، همه دوستام چاق هستن( دوست ندارم چاق بشم) ولی قدهاشون بالای ۱۶۰ سانت کمکم کنید که زودتر قد بکشم (یک سال میشه که به سن بلوغ رسیدم)
Iran (Islamic Republic of)
مروارید
۱۴:۴۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
سلام دوستان
من مروارید هستم 13 سالمه و قدم 160 هست
به دکتر مراجعه کردم و گفتن که خوبه
و همچنین خواستم بگم که طناب هیچ تاثیری ندارد
ورزش های که خیلی در افزایش قد تأثیر داره والیبال و بسکتبال هست
حرکات کششی هم تاثیرگذار هست
فقط یه چیز دیگه ژنتیک هست که اینم بی تاثیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام من 16 سالمه قدم 154 خیلی ناراحت هستم
میتونم حداقل تا 182 برسم با والیبال یا بارفیکس
Iran (Islamic Republic of)
ILIΔ ☠️⚡️
۰۰:۴۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام من پسرم ۱۵ سالمه قدم ۱۸۰ هستش میخوام قدم بشه ۱۹۰ چه کار هایی باید انجام بدم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
سلام به همگی تنهاراه برای بلندشدن والبیال وبارفیکس من متولد۷۷هستم ازسال ۹۶ شروع به ورزش کردم اون موقع قدم ۱۷۵بود الان ۱۹۰هستم دنبال قرص نرید فقط ورزش غیرازاون فایده نداره بلندی قد به دارو نیست به تحرک وورزشه همین
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۶:۵۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
سلام من تقریبا ۱۴ سالمه قدم ۱۶۷ چیکار کنم سریع به ۱۷۰ برسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
سلام من پسرم وقدم ۱۶۹ است ۱۵سالمه
میخام قدمو به ۲متر برسانم چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
من میگویم/:
۱۴:۰۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
یه راه حل هست که خیلی خوب جواب میده و راحت هم هست فقط کافیه یه پتو ور دارید به همراه یه بالشت و بگیرید بخوابید و خواب ببیند که قدتون بلند شده
Iran (Islamic Republic of)
دختر
۱۱:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام من ۱۴ سالمه ۲ ماهه که به بلوغ رسیدم قدم ۱۵۷ چیکار کنم تا قدم به ۱۶۵ برسه ممنون میشم کمکم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۱۶:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام من ۱۴ سالمه قدم بین ۱۵۵ تا ۱۵۷ هستش وزنم هم ی بار گرفن ۵۴ بود ی بار گرفتم ۵۱ بود
کمکم کنید قد بکشم و لاغر شم واقعا نیاز دارم به اینکه به ۱۶۴ برسم
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
M......
۱۵:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
سلام من ۱۲ سالمه قدم ۱۵۱ به سن بلوغ رسیدم قدم بلند تر میشه مادر پدرم قدشون متوسط وزن مهم برا قد بلندی امپول قرص قد بلند نمیکنه
میشه را حت ترین راه بگید که قدم ۱۶۵ یا ۱۷۰ بشه میترسم از بقیه کوتاه تر بمونم
هرکی جوابم بده از خدا هر چی میخواد بهش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
سلام من الینا هستم۱۴سالمه من قدم خیلی کوتاهه چگونه قدم جند برابر بشه خواهش میکنم راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
سنا
۱۳:۴۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام من دختر ۱۳ ساله هستم . ۶ ماه هست به سن بلوغ رسیدم . قدم ۱۵۲ هست چیکار کنم به ۱۶۵ برسم تو رو خدا کمکم کنید هر شب با گریه می‌خوایم
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۰:۱۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
سلام عزیز نگران نباش رشد میکنی فقط باید ورزش هایی مثل بارفیکس رو انجام بدی و همچنین کلاس ورزش بری قدت به 169 میرسه
Iran (Islamic Republic of)
پری
۲۱:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام من دختری ۱۳ ساله هستم قدم ۱۵۷ هست چی کار کنم قدم بشه ۱۷۸؟ من همه ی دوستام بالای ۱۶۰ یا ۱۶۳ یا ۱۶۴؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام من ۱۲ سالمه قدم ۱۴۰هست و دوستام ۱۶۰ یا۱۷۰ قدشونه نمیتونم بارفیکس برم کمک کنید تا ۱۷۸ برم توروخدا انشالله هرچی بخوای خدا بهتون بده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۱۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
سلام خوبی داداش تو هنوز کوچیکی من هم سن تو بودم قدم 141 بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
برای افزایش قد از بارفیکس استفاده کن و همچنین کلاس ورزش برو
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا لر
۲۳:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام من ۱۷ سالمه و قدم ۱۶۸ دارو افزایش قد و آمپول هم استفاده میکنم چه کار کنم قد تا پایان تابستان تا ۵ سانت رشد کنه لطفا راهنمایم کنیو ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۰۲:۲۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام من ۱۳ سالمه نزدیک ۱۶۰ هستن چی کار کنم بشم ۱۶۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
سلام من 14 سالم ولی به هرکی. میگم میگه قدت. کوتاهه
Iran (Islamic Republic of)
گیتا
۱۸:۵۴ ۱۹ تير ۱۴۰۰
سلام دوستان من15سالمه و قدم155هستش.مدت زیادی بارفیکس کار کردم اما هیچ تاثیری نداشت. چجوری قدم رو بلند کنم؟!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۱۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
من 13 سالمه و قدم 179 هست تنها کاری که میتونی بکنی اینکه شب ساعت 9 نیم خواب باشی و ورزش مدام بسکتبال کنی
Iran (Islamic Republic of)
دکتر مامائی
۱۵:۱۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
دراز نشست هم برای بلندی قد به شما کمک میکند و جفت پا پریدن هم به بلندی قد شما کمک میکند
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۱۴:۳۳ ۱۱ تير ۱۴۰۰
سلام من دختر هستم ۱۴ سالمه قدم ۱۵۵ چیکار کنم بلند تر شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
سلام من ۱۷ سال و ۶ ماهم هس قدم ۱/۶۴ هس خودمم والیبالیستم میخواستم ببینم تا ۶ ماه بعد چکاری کنم تا بشم ۱/۷۰ چون قبل از والیبال بدنسازی هم میرم ولی حس میکنم هیچ تاثیری نداره ممنون میشم راهنماییم کنید❤
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۲۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
بدنسازی میری وزنه میزنی؟نباید بزنی چون قدت رشد نمیکنه
۱۲۳۴
آخرین اخبار