رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: انصافاً جامعه ورزش در همه ی مناسبت ها زحمت می کشند و امروزه یکی از مجموعه هایی که در تعظیم شعائر مذهبی نقش داشتند، بچه های جامعه ورزش هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی صدفی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در اولین جلسه کمیته ورزش و جوانان که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اعضای کمیته در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با تبریک ایام دهه کرامت، ضمن اشاره به اینکه در آستانه ولادت ثامن الحجج، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هستیم، پیشاپیش این ایام را شادباش گفت و یاد و خاطره ی همه ی شهدای بزرگوار از جمله شهدای انقلاب، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای ترور و شهدای اخیر که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند را گرامی داشت.

وی با اشاره به سخنی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه اگر انسان در امور خود سه عمل را نجام دهد، نه تنها شکست نمی خورد، بلکه همواره موفق می شود، سه اصل توکل بر خدا، مشورت با افراد دانا، صاحبنظر و اندیشمند و تلاش و جد را از مهمترین اعمال انسان در انجام امور دانست.

صدفی با اعلام اینکه در حال سپری کردن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم، گفت: کمتر کشور و انقلابی در دنیاست که بعد از گذشت 40 سال، با وجود فراز و نشیب های مختلف، هنوز مردم و ملتش پایبند به نظام، انقلاب، آرمان ها و عقایدشان باشند.

وی افزود: نظام ما با همه ی موانع، مشکلات، ضعف و کمبودهایی که طی سالیان در همه ی زمینه ها داشته اما ملت پای آرمان هایشان ایستاده اند و اکنون نگاه ما با وجود تمام مشکلات و کاستی ها یک نگاه اعتقادیست.

صدفی تصریح کرد: اکنون ما در 40 سالگی این انقلاب، نگاهمان به دولت خاصی نیست و اجازه نمی دهیم کارگروهی از ما یا جلسه ای از ما نگاهش را صرف یک دولت قرار دهد.

وی تأکید کرد: باید برای مردم این مسئله را تببین کنیم که در این 40 سال، این فراز ها ، این فرود ها، این پیشرفت ها و این ضعف ها و کمبود ها را داشته ایم و در حقیقت کاستی ها و پیشرفت ها را در کنار هم بگوییم.

صدفی یادآور شد: چیزی که مشخصست، این است، دشمنی ها و کینه توزی ها با انقلاب، از اول پیروزی انقلاب تا به امروز، هم در داخل و هم از خارج وجود داشته است و در واقع بدخواهان نظام به دنبال توطئه هستند.

وی به بیان دستاوردهای انقلاب در بحث سرانه و فضاهای ورزشی پرداخت و بیان داشت: خوشبختانه انقلاب اسلامی تا الان برکات و دستاوردهای خوبی در زمینه افزایش سرانه و فضاهای ورزشی در سراسر استان و کشور داشته است.

وی دستاورد های معنوی در بین جامعه ورزشی را از دیگر دستاورد های انقلاب در بین این قشر عنوان کرد و گفت: فضای پاکی که امروز وجود دارد، قابل مقایسه با قبل نیست.

صدفی افزود: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، با وجود هجمه هایی که وجود دارد و سعی بر ناکارآمد جلوه دادن نظام دینی و اعتقادی ما دارند، چگونه حرکت کردن مهم است.

 وی تصریح کرد: در برنامه هایی که در نظر می گیریم باید در کنار بعد آئینی که نکوداشت ها، گرامیداشت ها، تبلیغ ها و تجلیل ها را شامل می شود، به بعد تبیینی دستاوردهای 40 ساله ی انقلاب نیز توجه کرد.

صدفی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه بیشتر بر بعد تبیینی برنامه ها و مناسبت ها، یادآور شد: بعد تبلیغی و آیینی برنامه ها هم مهم است اما این بعد کار خود به خود می آید و ما باید تلاش کنیم دستاوردهای نظام و انقلاب را برای مخاطب خود تبیین کنیم و در این تبیین کردن،"چه بگوییم و چگونه بگوییم"، مهم است.

رییس شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان داشت: "چگونه بگوییم" باید به زبان مخاطب باشد و از آنجایی که90 درصد مخاطبان اداره کل ورزش و جوانان، گروه جوانان هستند، پس باید به بیان و زبان خودشان صحبت کنیم.

صدفی گفت: باید به این امر توجه داشت که لازمه ی تبیین مناسبت دستاورد های 40 ساله ی انقلاب، استفاده از افراد صباحبنظر در این راستاست، یعنی در کنار مسئولان باید افراد نخبه و صاحبنظر هم دعوت شوند.

وی از اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان خواست: برای تمام مناسبت های سال و برنامه های فرهنگی یک گروه اندیشه ورز یا یک اتاق فکر راه اندازی کنند، تا بتوانند شعار امسال که" افتخار به گذشته و امید به آینده" است را  برجسته و عملیاتی کنند.

صدفی افزود: این گروه مشورتی باید بعد تبیینی، افتخار به گذشته و امید به آینده را در برنامه ها مد نظر قرار دهند.

وی به تصویر کشیدن خدمات 40 ساله نظام در بحث ورزش، پاسخ به سوالات و شبهات، خنثی سازی توطئه دشمنان و جلوگیری از مسموم سازی فضای مجازی را از خدمات اصلی قابل ارائه به جامعه ورزش و جوانان عنوان و تصریح کرد: برای این برنامه ها می توان برگیری از مناسبت ها را مدنظر قرار داد.

صدفی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را جایگاه رفیع ولایت عنوان کرد و یادآور شد: امروز اگر در این مملکت ولایت فقیه  نبود، این کشور هم نبود.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه ی امامت و ولایت، این دهه را فرصت خوبی برای ارائه ی دستاوردهای 40 ساله ی انقلاب و بهره برداری و افتتاح طرح ها و برنامه ها عنوان کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه هم اکنون عنوان کمیته ها عوض و تبدیل به کارگروه شده است، گفت: کاگروه کامل تر از کمیته هست و می تواند افراد متعددی را زیرمجموعه خود بگیرد.

صدفی افزود: شواریی در کشور به نام شورای سیاستگذاری چهلمین سالگرد تشکیل شده که ریاست آن با حضرت آیت الله جنتی است و همه ی وزرا، سازمان ها، فرماندهای عالی رتبه نظام عضو این شورا هستند.

وی تصریح کرد: در استان ها نیز این شورا تشکیل شده که زیرنظر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانست و ستاد دهه ی فجر نیز یکی از زیرمجموعه های این شوراست.

صدفی به کارگروه ورزش و جوانان اشاره کرد و یادآور شد: مخاطبان شما مهمترین قشر جامعه هستند، پس انتظارمان این است، کل جوانان را در نظر بگیرید.

وی با اعلام اینکه روستاها و شهرستان ها را فراموش نکنید، گفت: 75 درصد جمعیت در روستاها و شهرستان ها پراکنده اند و حدود 45 درصد جمعیت ما روستایی و عشایریست، پس باید آنها در این برنامه ها دیده شوند.

صدفی به هفته ی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در این هفته باید دستاوردهای دفاعی و نظامی به جوانان اطلاع رسانی شود و در این راستا باید معاون جوانان کار کند که ما در چهل ساله انقلاب چه دستاوردهای دفاعی داشته ایم.

وی از جامعه ورزش و جوانان در بحث حضور در برنامه ها، راهپیمایی ها و مناسبت ها تشکر و قدردانی و تصریح کرد: انصافاً جامعه ورزش در همه ی مناسبت ها زحمت می کشند و امروزه یکی از مجموعه هایی که در تعظیم شعائر مذهبی نقش داشتند، بچه های جامعه ورزش هستند.

صدفی با تشکر از دکتر امیری خراسانی به عنوان مدیر این مجموعه و معاونان وی، یادآور شد: دومین کارگروهی که به منظور دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی برگزار شده، بعد از صداوسیما، این کارگروه است که جای بسی تقدیر دارد.

وی افزود: سال قبل، دهه ی فجر، این کمیته رتبه برتر و نمونه را به خود اختصاص داد که این نشان می دهد شما اعتقادی پای کار هستید.

انتهای پیام/ب

کمیته ورزش و جوانان استان کرمان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار