سرپرست استانداری کرمان گفت: در کوتاه مدت، کار فوری که در بحث اوقات فراغت در حوزه جوانان می توان انجام داد، اجرای طرح های مهارت آموزی، آموزشی و کارورزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی، سرپرست استانداری کرمان در جلسه ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان که امروز با محوریت اوقات فراغت در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، با اعلام اینکه در نشست امروز، طرح های خوبی ارائه شد، گفت: در کوتاه مدت، کار فوری که در بحث اوقات فراغت (چه جوانان و چه دانش آموزان) می توان انجام داد، اجرای طرح های مهارت آموزی، آموزشی و کارورزی است.

وی با بیان اینکه دوره های کارورزی و مهارت آموزی پیشنهاد دولت هم هست، تأکید کرد: در این دوره ها باید به علایق و استعدادهای جوانان هم توجه کرد.

فدایی تصریح کرد: برای همه ی جوانان نمی توان، اوقات فراغتشان را با بحث های کارآفرینی یا مهارت آموزی پر کرد.

وی از ملانوری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خواست: جلسه ای با حضور رؤسای سازمان مدیریت، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان تشکیل دهد تا در فرصت باقی مانده، با استفاده از امکانات استان، واحدهای صنعتی کرمان(مس، گل گهر، لاستیک بارز و ...) و ظرفیت هایی مثل دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه های استان مانند باهنر و ... برای دانشجویان، دانش آموزان و جوانانی که شغل مشخص ندارند و به دنبال این هستند برخی مهارت ها را یاد بگیرند و در آن حرفه ها مشغول شوند، دوره های مهارتی و کارورزی برگزار شود.

فدایی یادآور شد: برخی اعتبارات را نیز می توان از سازمان مدیریت تأمین کرد.

سرپرست استانداری کرمان با اعلام اینکه برخی از جوانان که ذوق هنری دارند را نیز می توان در بحث صنایع دستی و سفالگری  آموزش داد، گفت: تولیدات آنها می تواند بازار خوبی باشد و در جشنواره ها و نمایشگاه ها هم ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه با تشکیل کارگروه، مخالف نیستم، افزود: به نظر من، تعدد کارگروه ها مشکلی را حل نمی کند، اما اگر مدیر کل ورزش و جوانان استان فکرمی کنند، این کارگروه می تواند به نتایج عملی برسد اشکال ندارد، کارگروه تشکیل دهید، بحث های کارشناسی آنجا انجام و نتایجش منتقل شود.

فدایی تصریح کرد: بیشتر دنبال طرح های عملی هستیم، صحبت های کلی نمی تواند مفید واقع شود.

انتهای پیام/ب

جلسه ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار