خسرو تاج بر ضرورت صادرات کالا در شرایط امروز اقتصادی کشور تاکید کرد.

خسرو تاج معاون وزیر صنعت معدن و تجارت کشور در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به صادرات ۱۶ درصدی استان یزددر سه ماهه اول سال گفت: میزان صادرات استان یزد به عنوان شهر صنعتی و معدنی از میانگین صادرات کشور کمتر است.

وی نیز صادرات کالا در موقعیت اقتصادی کنونی را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به فشار های اقتصادی صادر نکردن کالا های تولید شده در کارخانه ها و واحد های تولیدی ضرر محض به حساب می آید.

خسرو تاج با بیان راه کار های توسعه صادرات استان یکی از مهم ترین عوامل را ظرفیت سازی دانست و گفت: می توانیم با ظرفیت سازی در تمام کار گروه ها و برنامه ریزی های دقیق،سرمایه گذاران را جذب، تولید داخلی را افزایش و در نهایت صادرات را توسعه دهیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت کشور ادامه داد: تولید کنندگان می توانند براساس نیاز کشور های همسایه کالا های خود را تولید و به کشور های همسایه صادر کنند.

خسرو تاج با اشاره به آمار کارشناسی شده اداره گمرکات استان یزد گفت: میزان افزایش صادرات در سه ماهه اول سال در کالاهای صنعتی ۲۵ درصد، اقلام پتروشیمی ۱۳ درصد، قیرو سایر مواد مشابه ۱۵ درصد،اقلام شیمیایی ۱۶ درصد، فلزات۱۸ درصد ، اقلام بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی ۱۸/۵درصد، منسوجات نساجی و کیف و کفش و چرم ۳۳ درصد است.

وی نیز با تصریح کرد: صادرات گل و گیاه استان با ۴۵ درصد افزایش و صادرات میوه و تره بار با ۱۰۰ درصد افزایش موفق ترین محصولات صادراتی استان به شمار می رود.

گفتنی است خسرو تاج معاون وزیر صنعت معدن و تجارت کشور از تولیدکنندگان خواستار حل مسائل مربوط به کالاهای وارده در کمرک شد وگفت: تولید با هدف گذاری و انجام مراحل قانونی هرچه سریع تر کالاهای وارده در گمرک را آزاد کرده و تولید را افزایش دهند.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون وزیر صنعت ومعدن ‌تجارت در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.