رئیس اتحادیه مبلمان استان اصفهان گفت: سالانه بیش از 250 هزار دست مبل در کارگاههای این استان تولید و حدود 70 درصد آن به استانهای مجاور ارسال می شود.

حجت اله پورحقانی با بیان وضعیتی از تولید و فروش مبل در اصفهان  در گفت و گوی اختصاصی خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار کرد:1700 واحد صنفی در اصفهان فعالیت دارند که حدود 1000 واحد از آن ها پروانه کسب دریافت کرده اند؛البته صدور مجوز برای سایر واحد‌ها در دست اقدام  وقانون‌مند شدن است.

وی در مورد خطوط تولید این صنعت بیان کرد:خط تولید اصفهان در حد مطلوب است و برای راه اندازی خط تولید مرغوب جهت رقابت با محصولات خارجی و افزایش صادرات تلاش‌های فراوانی انجام شده که امیدواریم با کمک رسانه‌ها،مسئولین استانی و کشوری به نقطه مطلوب تری دست یابیم.

رئیس اتحادیه مبلمان در مورد مصاحبه ی سال 95 مبنی بر اینکه اصفهان در گذشته مهد مبل جهان بوده است،تصریح کرد:در گذشته که مبلمان در میان شهروندان باب نبود،هنرمندانی در این زمینه فعالیت می کردند اما اکنون که این صنعت خواهان پیدا کرده است،این هنرمندان به دلیل شرایط اقتصادی رغبت به تولید ندارند.

پور حقانی در مورد حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان این عرصه گفت:برای افزایش انگیزه و رغبت تولید کنندگان همایش ها و قدردانی از سوی اتحادیه صورت گرفته و از مسئولان نیز انتظار می رود تا با حمایت از اتحادیه فروش وصادرات این محصولات را افزایش دهیم.

وی در مورد راهکار افزایش صادرات محصولات داخلی عنوان کرد: یکی از شرح وظایف سفیران علاوه بر بعد سیاسی این است که بازار هدف را در کشور‌های مختلف بررسی کنند تا محصولی با کیفیت و متناسب با فرهنگ هر ملت ارائه شود و از این طریق میزان صادرات و ارزآوری افزایش یابد.

رئیس اتحادیه مبلمان استان اصفهان با بیان اینکه تولیدات مبل از نظر کیفیت  وظاهر فیزیکی  با محصولات خارجی قابل رقابت است اظهار کرد:در سال گذشته، متاسفانه کالاهایی نا مرغوب،بدون نظارت مسئولان صادر شد که جایگاه کشورمان را در جهان خدشه دار کرد.

پور حقانی با بیان اینکه دولت باید اختیارات اتحادیه را برای جلوگیری از این اتفاقات افزایش دهد تصریح کرد:اتحادیه می تواند با نظارت جدی،مسئولیت کالاهای صادراتی را از صفر تا 100 با کمک دولت انجام دهد.

اشتغال بیش از 12 هزار نفر در صنعت مبلمان اصفهان

وی در مورد اشتغالزایی 1700 واحد صنفی عنوان کرد:از این تعداد 850 واحد توزیع مبل و فروشگاه و بقیه کارگاه های تولیدی است که هر واحد به طور میانگین برای 7 نفر اشتغال زایی صورت گرفته است.

پور حقانی با بیان اینکه تا سه یا چهار سال پیش وضعیت اشتغالزایی رو به افول بود،گفت: با حمایت اتحادیه وراه اندازی خطوط تولید و تاکید بر تولید کالای با کیفیت،35 تا 40 درصد ظرفیت توان تولید افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه مبلمان در مورد میزان تولیدات در اصفهان گفت:سالانه بیش از 250 هزار دست مبل در کارگاههای این استان تولید و حدود 70 درصد آن به استانهای   خوزستان، هرمزگان، شیراز ویزد ارسال می‌شود.                        

وی با بیان اینکه یش از  35 درصد مبل مصرف کنندگان اصفهانی از تهران خریداری می‌شود،گفت: از مهم ترین دلایل رغبت شهروندان به خرید از محصولات تهران این است که علم فروشندگی در فروشندگان و توزیع کنندگان اصفهان کم است که ضرورت برنامه ای برای آموزش این افراد احساس می شود.

پور حقانی یا انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های فراوان در شهرستان‌های استان بدون هماهنگی با اتحادیه افزود:پیشنهاد ما برای برون رفت از این مشکل این است که مرکز استان تصمیم گیری کند که در کدام شهرستان نمایشگاه برگزار شود.

ضرورت ایجاد شهرک مبلمان در اصفهان

رئیس اتحادیه مبلمان با تاکید برضرورت ایجاد یک نمایشگاه دائمی و بزرگ برای تامین نظر همه سلیقه ها ،اظهار کرد:با مساعدت شهرداری ومسئولان استان و یاری سرمایه گذاران ،طرح شهر مبل اصفهان که طرحی بین المللی است آغاز شده است.

پور حقانی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 15 درصدی این طرح،عنوان کرد:طرح شهر مبل اصفهان که در انتهای خیابان امام خمینی در حال انجام است،حدود 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و پیش بینی ساخت هتل،مهمانسرا و رستوران نیزشده است.

وی در مورد اقدامات انجام گرفته در سال حمایت از تولید ملی تصریح کرد:طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تولیدات داخلی تلاش کردیم موانع را از سر راه تولید کنندگان برداریم و به همین منظور وبه سبب  سهولت در رفع مشکلات این صنف با هماهنگی های صورت گرفته  دایره حقوقی در این اتحادیه متشکل از وکیلان خبره ایجاد شده است؛ این خدمات حقوقی به صورت رایگان ارائه می شود.

رئیس اتحادیه مبلمان در پاسخ به گلایه ی تولیدکنندگان مبنی بر اینکه در نمایشگاه های بین المللی اصفهان محصولات دیگر شهرها ارائه می شود،اظهار کرد: در نمایشگاهی که دی ماه در اصفهان برگزار می شود، 70 درصد محصولات اصفهان و 30 درصد محصولات کل ایران به نمایش در می آید.

وی با اشاره به اینکه بیشتر شهروندان اصفهانی بین 15 تا 20 میلیون،برای خرید مبل هزینه می کنند،بیان کرد: درصدی که بیشتر از این مبلغ خرید می کنند،بسیار کم است.

پور حقانی در پایان خاطر نشان کرد:از همشهریان تقاضا می کنیم با خرید و حمایت از تولیدات داخلی به تولید کنندگان این صنعت رونق بخشند تا با افزایش اشتغالزایی در این حوزه و دیگر زمینه ها شاهد سرزمینی پویا و آباد باشیم.

انتهای پیام /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار