معاون بنیاد مسکن از پایان بازسازی ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی کرمانشاه در زلزله خبر داد و گفت: این واحد‌ها تا پایان شهریور ۹۷ به طور کامل افتتاح می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عزیز الله مهدیان معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه بهره برداری از طرح‌های عمران روستایی در شهرستان جهرم گفت: در زلزله کرمانشاه بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی تخریب شد که از این تعداد ۲۰ هزار واحد روستایی و مابقی واحد‌های شهری بود.

وی افزود: با تامین منابع مالی و اعتباری ۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی کرمانشاه که بر اثر زلزله سال ۹۶ نیاز به تعمیر داشتند، بازسازی و بهسازی آن‌ها آغاز شد.

مهدیان ادامه داد: همچنین بهسازی، بازسازی و نوسازی حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی شهری کرمانشاه که در این زلزله آسیب دیده بودند هم اینک در دست انجام است و تا پایان سال ۹۷ این واحد‌ها به بهره برداری می‌رسد.

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان داشت: افزون بر این در زمین لرزه استان کرمانشاه، ۱۲ هزار واحد در شهر‌های مختلف این استان از جمله سرپل ذهاب به صورت صد درصد تخریب شدند که تا پایان نیمه نخست سال ۹۸ بازسازی آن‌ها با رعایت آموزه‌های فنی و مهندسی به اتمام می‌رسد.

مهدیان، در مورد پرداخت وام ساخت و ساز به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: تا کنون ۱۰۷ هزار پرونده اعطای تسهیلات در استان کرمانشاه تشکیل شده که ۱۰۰ هزار مورد برای عقد قرار داد به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت با ۸۲ هزار نفر قرارداد منعقد شده و مابقی در نوبت دریافت وام هستند.

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با بیان اینکه به همه آسیب‌دیدگان در زلزله کرمانشاه وام تعلق می‌گیرد، اظهار داشت: برخی از آسیب‌دیدگان در زلزله به دلایل مختلف هنوز برای دریافت وام اقدام نکرده اند که امیدواریم هرچه سریع‌تر مبادرت به انجام این کار کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
انتهای پیام/ر

صحبت‌های معاون بنیاد مسکن در حاشیه افتتاح طرح‌های عمران روستایی جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.