رئیس دفتر جنرال دوستم گفت: دستگیر شدن نظام‌الدین قیصاری یک توطئه از قبل تعیین شده بود و برای این منظور، ۳۰۰ سرباز کماندو از جنوب کشور آورده شده بود.

بازداشت «قیصاری» یک توطئه از پیش تعیین شده بودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفت: دستگیر شدن نظام‌الدین قیصاری یک توطئه از قبل تعیین شده بود و برای این منظور، ۳۰۰ سرباز کماندو از جنوب کشور آورده شده بود.

فرهمند اظهار داشت: یاسین ضیا، مشاور شورای امنیت ملی مطابق با یک برنامه از قبل تعیین شده به ولایت فاریاب سفر کرده بود و در آن هنگام برای دستگیری قیصاری نشست دروغین امنیتی را ترتیب دادند.

به گفته او اسناد نشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که برخلاف ادعای قول اردو/ لشکر ۲۰۹ شاهین، هیچ درگیری میان محافظان قیصاری و نیروهای امنیتی صورت نگرفته است و آقای قیصاری توسط سربازان تحت فرمان مشاور شورای امنیت دستگیر شده است.

وی افزود: در همان روزها برای دستگیری قیصاری و افرادش ۳۰۰ سرباز کماندو از ولایت‌های قندهار و هلمند فراخوانده شده بود تا در صورت ضرورت برای دستگیری قیصاری از قوه قهریه استفاده شود.

قابل یادآوری است که حدود دو هفته پیش نظام الدین قیصاری، از فرماندهان نظامی حزب جنبش و از افراد نزدیک به جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان بازداشت شد. در پی این رویداد، تظاهرات های ضد دولتی در چند ولایت افغانستان شکل گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.