امام جمعه شیراز گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود شدید آب ضرورت دارد که مردم و مسئولان با برنامه ریزی مناسب مصرف آب را مدیریت کنند.

مردم و مسئولان با برنامه ریزی مناسب مصرف آب را مدیریت کنند/ مدیران با سهل انگاری امور مربوط به مردم را پشت گوش نیاندازندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: گرمای هوا سبب افزایش مصرف آب شده، اما ممکن است که این کار قدری نیز همراه با اسراف انجام شود که هم گناه است و هم باعث ایجاد مشکلاتی برای همه می‌شود.

وی ادامه داد: باید برنامه ریزی شود که از ذخیره آبی موجود به شکل صحیح استفاده شود که این کار نیازمند برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از سوی مسئولان است.

آیت الله دژکام افزود: علاوه بر مصارف خانگی، در حوزه کشاورزی و صنعت نیز مصرف آب با صرفه جویی و استفاده صحیح همراه نیست که این روند نیز باید اصلاح شود.

امام جمعه شیراز گفت: باید از پساب‌های حاصل از مصارف خانگی برای تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی استفاده شود.

آیت الله دژکام از سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز خواست که در ساخت و ساز‌ها از فناوری‌های نوین به گونه‌ای استفاده شود تا ضمن جلوگیری از هدر رفت انرژی، از پساب حاصل از مصرف خانگی نیز بتوان استفاده کرد.

نماینده، ولی فقیه در فارس ضمن تاکید بر لزوم پاسخگویی مدیران و اهتمام ویژه آن‌ها به رسیدگی به امور مردم گفت: انتظار داریم که مدیران با سهل انگاری امور مربوط به مردم را پشت گوش نیاندازند.

آیت الله دژکام افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید دارند، فاصله مدیران با مردم باید کم شود و اگر مردم ببینند که مدیران نیز همانند آن‌ها زندگی می‌کنند و همراه آن‌ها سختی‌ها را تحمل می‌کنند قطعا مردم هم سختی‌ها را تحمل خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در فضای کنونی لازم است که مدیران همانند دوران دفاع مقدس، جهادی به میدان بیایند و کار مردم را راه بیاندازند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
انتهای پیام/ر

فاصله مدیران با مردم باید کم شود

برچسب ها: نماز جمعه ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۲ تير ۱۳۹۷
پنج درصد آب مردم مصرف میکنن بقیه سهم کشاورزی نادرست این باید اصلاح بشه