امنیت یک نعمت ارزشمند برای کشور است

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: محور این نظام ولایت است و مشروعیت همه ما در گرو این است که ولایت را در ظاهر و باطن پذیرفته باشیم.

امنیت یک نعمت ارزشمند برای کشور استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان،گفت: امنیت یک نعمت ارزشمند برای کشور دانست .

وی خدمت در این نظام ولایی را افتخار دانست و عنوان کرد: باید مسئولین از این فرصت برای خدمت‌رسانی استفاده کنند و معتقدیم هر کسی برای خدمت در این نظام گام بر‌می‌دارد، شهید راه این نظام است.

معاون قضایی دادستان کل کشور آسیب های اجتماعی را از دغدغه های مقام معظم رهبری برشمرد و بیان کرد: مواد مخدر ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است لذا مقام معظم رهبری در این خصوص دغدغه و تاکید بر درمان دارند.

وی کار رسانه را در متقاعد کردن افکار عمومی بسیار موثر دانست و بیان کرد: باید کار نو برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم تا با سرعت زیاد به موفقیت لازم دست یابیم و کمترین حق مردم این است محیط زندگی آنها آلوده نباشد که متاسفانه امروز این موضوع وجود دارد و کسی از بیرون نباید این مشکلات را حل کند و باید ما مسئولین آنها را حل کنیم.

عمرانی افزود: به عنوان عضو موثر ستاد مبارزه با موادمخدر کشور، پیگیر مشکلات مردم هستیم و ما مدعی‌العموم هستیم لذا نقش مطالبه‌گری داریم و به سراغ دستگاه‌های مربوطه می‌رویم.

وی خاطر بیان کرد: برای پیشگیری از خلاء عظیم، همه باید همراهی لازم را داشته باشند، زیرا سن مصرف مواد مخدر پایین آمده است و باید کار مستمر و تعیین شده داشته باشیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان نیزبیان کرد: در حوزه آسیب‌های مبارزه با مواد مخدر بارها گفته‌ایم که این حوزه نباید مواد محور باشد بلکه باید متهم محور بوده و قاچاقچی محور باشد و پاداش‌ها به این سمت برود که به‌جای آنکه مشوقات مبارزه با مواد مخدر معطوف به کشف مواد شود، بایستی تشویقات برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان عمده و سرباندهای قاچاق مواد مخدر منظور شود.

یدالله موحد با بیان این مطلب که هیچ سیاست گذاری در حوزه مقابله با مواد مخدر به ویژه در حوزه رسیدگی قضایی نداریم، تصریح کرد: احداث اردوگاه تاثیرات بسزایی در مقابله با مواد مخدر دارد اما کشور استان کرمان را به خوبی در این مهم ندیده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان 60 درصد زندانیان استان کرمان را مربوط به مواد مخدر دانست وبیان کرد: هیچ استانی به اندازه استان کرمان، زندانی مواد مخدر ندارد، اما سوال اینجاست که چه توجه‌ای و چه مساعدی به اداره کل زندان‌های استان شده است؟ در حوزه زندانیان هیچ کمک موثری به استان کرمان نداده است.

وی افزود: در حوزه آسیب‌های مواد مخدر بارها گفته‌ایم مواد محور نباشد بلکه متهم محور باشد و قاچاقچی محور باشد و پاداش‌ها به این سمت برود و به‌جای آنکه مشوقات مبارزه با مواد مخدر معطوف به کشف مواد باشد، بایستی تشویقات برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان عمده و سرباندهای قاچاق مواد مخدر منظور شود، در حالی‌که اما هنوز اصرار بر سیاست‌های قبلی است.

موحد عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه مقابله با مواد مخدر موفق باشیم، بایستی از خود سوال کرد که زندانی را یا بیمار یا مجرم بدانیم؟ لذا باید بازنگری در همه حوزه‌ها، مباحث حقوقی صورت گیرد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.