شبکه فرانس ۲۴ با اشاره به اظهارات متناقض مقامات پیونگ‌یانگ و واشنگتن درباره نتایج دیدار اخیر اعلام کرد روابط حاکم میان دو طرف بار دیگر شکننده شده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، پیونگ‌یانگ، واشنگتن را به استفاده از شیوه‌های گانگستری متهم می‌دهد. این اظهارات پس از سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، به کره شمالی مطرح شده است.

سونیا دریدی، خبرنگار این شبکه در واشنگتن، در این باره گفت: آخرین دور مذاکرات میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن از سوی هر دو طرف با برداشت‌های متفاوتی رو به رو بود. مایک پمپئو پس از دو روز مذاکره با کیم یونگ چول، دست راست رهبر کره شمالی، به شدت ابراز خوش‌بینی کرد. وی اعلام کرد مذاکرات بسیار مثبت بود و اعلام کرد پیشرفت‌هایی در مورد مسائل کلیدی حاصل شد؛ اما در مقابل وزارت امور خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای به خواسته‌های طمع‌کارانه آمریکا اعتراض کرد و رویکرد این کشور را تاسف بار دانست.

فرانس 24 اعلام کرد: کره شمالی از آمریکا به دلیل تلاش برای وادار کردن این کشور به خلع سلاح هسته‌ای یک جانبه انتقاد کرد. پیونگ‌یانگ پیش از هر چیز خواستار ضمانت امنیتی است. این سومین باری بود که پمپئو به کره شمالی سفری می‌کرد و این نخستین باری بود که با کیم جونگ اون دیدار نکرد. این نشان می‌دهد روابط حاکم میان کره شمالی و آمریکا بار دیگر شکننده شده است. با این حال مذاکرات ادامه دارد و مقامات کره شمالی نامه‌ای را خطاب به دونالد ترامپ به پمپئو تحویل دادند. مایک پمپئو هم اکنون به ژاپن سفر کرده است و باید در ژاپن در مورد پیشرفت مذاکرات با وزیران امور خارجه ژاپن و کره جنوبی گفتگو کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار