مهم‌ترین هدف نیرو‌های سوری در جنوب شرقی درعا رسیدن به گذرگاه راهبردی «نصیب» است که یک شاهرگ اقتصادی محسوب می‌شود.

آخرین تحولات میدانی استان درعا ۵ روز پس از شروع عملیات نیرو‌های ارتش/ شاهرگ اقتصادی جنوب سوریه در آستانه آزادی + نقشه میدانیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛عملیات نیرو‌های ارتش سوریه در استان درعا وارد پنجمین روز شده و تاکنون مساحتی نزدیک به ۶۱۵ کیلومتر مربع از اشغال عناصر تروریستی خارج شده است و پیشروی‌ها در محور‌های مختلف ادامه دارد.

نیرو‌های سوری در گام نخست عملیات موفق شدند شهرک‌های «مسیکه، ملیحه شرقی، ملیحه غربی، دیرداما و البستان» را در شمال شرق استان درعا از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و شهرک راهبردی «بصری الحریر» را هم به کنترل دربیاورند.

با تسلط نیرو‌های ارتش سوریه بر شهرک بصری الحریر، عناصر تروریستی در شمال شرق استان درعا و مناطق مرزی غرب استان سویدا در محاصره کامل قرار گرفتند و ارتباط آنان با مناطق جنوبی قطع شد تا در همان گام نخست پیروزی قطع به دست آید.

 نیرو‌های ارتش سوریه در نهایت در مرحله نخست عملیات موفق شدند تمامی مناطق آلوده را در شمال شرق استان درعا (منطقه اللجاه) پاکسازی کنند و مساحتی نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر مربع را به کنترل دربیاورند.

با پاکسازی شمال شرق استان درعا (منطقه اللجاه)، امنیت فرودگاه راهبردی «خلخله» در جنوب غرب استان دمشق تامین شد و آرامش به جاده شرقی درعا - دمشق بازگشت تا انتقال نیرو و تجهیزات به مناطق جنوبی راحت‌تر صورت گیرد؛ با آزادسازی منطقه اللجاه، امنیت مثلث مرزی درعا- دمشق و سویدا به طور کامل تامین شد.

نیرو‌های سوری در ادامه عملیات در شرق استان درعا توانستند شهرک «رخم» را هم به کنترل خود در بیاورند و امنیت فرودگاه «الثعله» را به طور کامل تامین کنند؛ شهرک «رخم» در نزدیکی فرودگاه راهبردی «الثعله» در مرز‌های اداری غرب استان سویدا واقع شده است.

پس از پیشروی‌های گسترده نیرو‌های ارتش سوریه که منجر به پاکسازی مناطق اشغالی در شمال شرق و شرق استان درعا شد، عناصر تروریستی روز گذشته آمادگی خود را برای مذاکره و رسیدن به توافق اعلام کردند.

آخرین تحولات میدانی استان درعا ۵ روز پس از شروع عملیات نیرو‌های ارتش/ شاهرگ اقتصادی جنوب سوریه در آستانه آزادی + نقشه میدانی

نیرو‌های ارتش که ابتکار عمل را در مناطق مختلف استان درعا در دست داشتند موافقت خود را برای برقراری آتش بس موقت و رسیدن به توافق اعلام کردند و سرعت عملیات و پیشروی‌ها را در محور‌های مختلف کاهش دادند.

 در جریان مذاکرات ۲۴ ساعت گذشته و اعتراضات گسترده‌ای مردم در نهایت تعدادی از گروه‌های تروریستی آمادگی خود را برای تخلیه برخی مناطق اشغالی جنوب شرق و جنوب استان درعا اعلام کردند.

آخرین تحولات میدانی استان درعا ۵ روز پس از شروع عملیات نیرو‌های ارتش/ شاهرگ اقتصادی جنوب سوریه در آستانه آزادی + نقشه میدانی

براساس توافق به دست آمده، تاکنون گروه‌های تروریستی بدون درگیری از شهرک‌های «صیدا، نصیب، طیبه و ام المیاذن» در جنوب استان درعا عقب نشینی و کنترل این مناطق را به دولت واگذار کردند که مساحتی نزدیک به ۶۰ کیلومتر مربع است.

از حومه شمال غربی شهر درعا خبر می‌رسد، نیرو‌های ارتش سوریه با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند شهرک‌های «ابطع، جمیلیه، داعل و طفش» را به طور کامل پاکسازی کنند و به کنترل در آورند.

در حال حاضر، مهم‌ترین هدف نیرو‌های ارتش سوریه در جنوب شرق و جنوب استان درعا رسیدن به گذرگاه راهبردی «نصیب» است که در مرز‌های مشترک با اردن واقع شده است و یک شاهرگ اقتصادی محسوب می‌شود.

آخرین تحولات میدانی استان درعا ۵ روز پس از شروع عملیات نیرو‌های ارتش/ شاهرگ اقتصادی جنوب سوریه در آستانه آزادی + نقشه میدانی

به نظر می‌رسد پس از گذرگاه النصیب، مقصد بعدی نیرو‌های ارتش سوریه پیشروی به سمت عمق جنوب شهر درعا و رسیدن به مرز‌های اردن است که به معنای تسلط نیرو‌های سوری بر مناطق مرزی مشترک با اردن تا استان السویدا است.


بیشتر بخوانید:آمادگی نیروهای سوری برای آزادسازی شهر دوما 


آخرین گام نیرو‌های سوری در شمال غرب استان درعا برای پاکسازی منطقه راهبردی «تل الحاره» در ۲۰ کیلومتری جولان اشغالی برداشته می‌شود؛ آزادسازی این منطقه منجر به پاکسازی دومینوار ده‌ها شهرک و روستا در نزدیکی جولان اشغالی می‌شود که پیام روشنی برای رژیم صهیونیستی است چرا که تجهیزات راداری و پایگاه‌هایی در این محور وجود دارد که تحرکات صهیونیست‌ها را به طور کامل رصد می‌کند.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

گذرگاه راهبردی «نصیب» یک شاهرگ اقتصادی محسوب می‌شود

برچسب ها: سوریه ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.