دومین محوطه‌ میراث طبیعی ایران یعنی «ارسباران»، بار دیگر توجه ارزیابان کمیته بین المللی محیط زیست را برای جهانی شدن جلب نکرد.

میراث طبیعی ارسباران جهانی نشدبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین محوطه‌ میراث طبیعی ایران یعنی "ارسباران" در آذربایجان شرقی که یک بار نیز توسط یونسکو بررسی آن به تعویق افتاده بود، بار دیگر توجه ارزیابان کمیته بین المللی محیط زیست را جلب نکرد.

کشورهای کویت، مجارستان، زیمباوه، استرالیا، اسپانیا، اوگاندا، تانزانیا، چین، اندونزی، گواتمالا، آنگولا، سنت کیتس، بوسنی و هرزگوین و تونس پیشنهاد به "دیفر" شدن پرونده ارسباران دادند؛ یعنی این پرونده می تواند پس از اصلاحات قابل طرح مجدد در اجلاس دو سال بعد باشد.

ایران تا کنون موفق شده است فقط یک پرونده میراث طبیعی یعنی «بیابان لوت» را به عنوان نخستین اثر طبیعی جهانی شده ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برساند.

گفتنی است؛ چهل و دومین اجلاس میراث جهانی یونسکو از سوم تیر ماه در منامه بحرین کار خود را آغاز کرده و قرار است تا ۱۳ تیر پرونده‌های ارائه شده از سوی کشورهای عضو یونسکو را بررسی کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۱ تير ۱۳۹۷
آخی چرا !
آخرین اخبار