رییس شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: میزان قاچاق کالا از ۲۵میلیارد تومان در سال ۹۲به ۱۲میلیارد تومان در سال جاری رسیده است که کاهش ۵۰درصدی را نشان می‌دهد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، خالقی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان سیستان و بلوچستان در جلسه کمسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا ارز استان که در استانداری برکزار شد اظهار داشت: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا در بخش مبارزه با قاچاق دام ۸درصد رشد منفی به ثبت رسیده است این رقم در حوزه مشروبات الکلی ۲۸درصد بوده و همچنین کشفیات قاچاق سوخت نیز ۲۳درصد افزایش داشته است.

وی چای را یکی دیگر از اقلام قاچاق دانست و افزود: پس از ایجاد دو واحد فرآوری در چابهار شاهد کاهش ۵۱۰ درصدی قاچاق چای بودیم.

وی تصریح کرد: برنج و محصولات بهداشتی نیز از دیگر اقلامی است که قاچاق آن‌ها روند رو به کاهشی داشته است.

خالقی از قاچاق سوخت به عنوان یک معضل یاد کرد و گفت: در بحث قاچاق کلان در سال گذشته پرونده‌ای با رقم ۲۱ میلیارد تومان داشته ایم که رقم بسیار بالایی است و از آن به عنوان ریسک قاچاق کلان یاد می‌شود.

وی ادامه داد:استفاده از ظرفیت‌های تریبون دار و صاحبان نفوذ در این خصوص ضروی است و در سال گذشته به منظور بهره گیری از آنها جلسه‌ای با حضور ۳۵۰نفر از علما برگزار شده است.

وی افزود:وجود کارت سوخت‌های مهاجر که تنها برای دریافت سوخت فعال هستند یکی از معضلات بخش سوخت است که تنها در جنوب استان ۳۲هزار کارت سوخت مهاجر از سهمیه سوخت استفاده می‌کنند که تا کنون ۲۰هزار کارت مسدود شده و این روند برای کارت‌های سوخت شمال استان هم عملیاتی خواهد شد.

معاون سیاسی انتظامی استانداری نیز در این جلسه گفت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت کارت‌های سوخت فعال در استان مورد پایش قرار می‌گیرند و کارت‌هایی که به صورت غیر مجاز سوخت دریافت می‌کنند مسدود می‌شوند.

مرعشی افزود: مبارزه با قاچاق دام و سوخت یکی از اولویت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا است و در این راستا برنامه‌های مدونی برای اجرا ی این مهم تدوین شده است.

انتهای پیام/پ

اولویت های ستاد مبارزه با قاچاق کالا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.