مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۳۲۰ تن کلزا از اراضی این شهرستان برداشت شود.

به گزارشخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مهران زینال زاده مدیر جهاد کشاورزی خوی افزود: در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و دستیابی به خودکفایی در تولید، ۱۰۶ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا قرار گرفته است.

وی با اشاره به خرید تضمینی کلزا در این شهرستان، ادامه داد: این محصول کم آب بر با همکاری سازمان تعاون روستایی و اداره غله، در مرکز خرید تعاونی تولید فیرورق خریداری و هزینه آن به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

زینال زاده با اشاره به اهمیت استفاده از ادوات کشاورزی در مراحل کاشت و برداشت کلزا، افزود: ماشین آلات و ادوات فعال در کاشت و برداشت محصول کلزای شهرستان شامل ۱۰ دستگاه کارنده، ۲ دستگاه کمباین بومی و ۲ دستگاه کمباین مهاجر و ۲۵ دستگاه سایر ادوات کشاورزی بودند.

مدیر جهاد کشاورزی خوی با اشاره به ارقام کشت شده کلزا در شهرستان، ادامه داد: گارو، هارناس، نپتون، اکاپی، ماراتن، روهان، هارناس، هیدرومیل و دفیوژن از جمله ارقام زیر کشت این محصول در سال جاری در شهرستان است.

زینال زاده بیان کرد: خرید این دانه روغنی تا اواسط تیرسال جاری ادامه می‌یابد و این محصول به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۲۸ هزار ریال خریداری می‌شود.

وی گفت: به دلیل خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی استان در ماه‌های ابتدایی سال، شاهد کاهش سطح زیر کشت حدود ۲۰ هکتار از مزارع کلزای شهرستان خوی هستیم.

انتهای پیام/م

برداشت کلزا در خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.