مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: بارش تگرگ در هفته گذشته ۱۱۸ میلیارد و ۳۶ میلیون ریال به بخش کشاورزی میاندوآب خسارت وارد کرد.

علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گفت: بارش تگرگ هفته گذشته 118 میلیارد و 36 میلیون ریال به کشاورزی میاندوآب خسارت وارد کرد.
وی با بیان اینکه خسارت وارد شده به بخش زراعی و باغی بوده است، اظهار کرد: براساس بازدید و گزارش کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان به 2 هزار و 107 هکتار از باغ های شهرستان به میزان ۱۵ الی ۲۵ درصد و با پیش بینی 9 هزار و 723 تن محصول به ارزش یکصد میلیارد و 216 میلیون ریال خسارت وارد شده است.
دیانتی افزود: در اثر بارش تگرگ بیشتر محصولات باغی شامل انگور، سیب، گردو، بادام، آلو، هلو و زردآلو خسارت دیده است.
وی اظهار کرد: همچنین به 595 هکتار از محصولات زراعی شامل چغندرقند، پیاز و کلزا به میزان 15 الی 30 درصد با پیش بینی برداشت سه هزار و 465 تن محصول به ارزش 17 میلیارد و 820 میلیون ریال خسارت وارد شده است.
دیانتی گفت: توصیه موکد این است که کشاورزان حتما محصولات خود را بیمه کنند که در چنین مواقعی بیمه بخشی از خسارت محصولات را به کشاورزان پرداخت می کند.
به گفته وی در سال زراعی 97-96 در شهرستان میاندوآب تاکنون یک هزار و 282 هکتار از محصولات زراعی تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.
گفته می شود شهرستان میاندوآب دارای بیش از 82 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی است که از این میزان 50 هزار هکتار را اراضی آبی و 32 هزار هکتار را اراضی دیم تشکیل می دهد .

انتهای پیام/م

خسارت تگرگ به محصولات کشاورزی میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.