مدیر جهاد کشاورزی پلدشت از عقد قرارداد کشت دانه روغنی کلزا با زراعین شهرستان در سطح یک هزار و ۶۲۵ هکتار از اراضی زراعی پلدشت در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ علی اصغرزاده مدیر جهاد کشاورزی پلدشت اظهارکرد: در راستای بهبود کیفیت تولیدات گیاهی در پلدشت شاهد برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی و شناسایی اراضی مستعد کشت کلزا و ارتباط مستقیم با بهره برداران این محصول هستیم.
وی تصریح کرد: عقد قرارداد کشت کلزا در سطح یک هزار و ۶۲۵ هکتار در سال زراعی ۹۶-۹۷، تهیه و توزیع بذور مورد نیاز به میزان ۷.۵ تن هیبریدی و اکاپی، توزیع کود مورد نیاز به میزان ۴۱۲ تن اجرایی شده است.
وی از بازدید سطوح آبیاری تا مرحله رویش کلزا و عقد قرارداد بیمه این محصول در سطح ۷۸۶ هکتار خبر داد و اذعان داشت: پرداخت یارانه کشت دانه‌های روغنی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بین کلزاکاران در راستای اقدامات ترویجی است.
اصغرزاده پرداخت یارانه خرید کارنده کلزا به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، کشت محصولات زراعی پاییزه شامل کلزا، گندم، جو و سیر در سال زراعی ۹۷-۹۶ در سطح ۱۰ هزار و ۲۷ هکتار و تامین نهاده‌های مورد نیاز به میزان ۶۹۷ تن و بذر اصلاح شده به میزان ۹.۶۳۱ تن و تامین، توزیع کود آلی به مقدار ۷۶۵ تن، سموم مورد نیاز ضدعفونی کشت پاییزه و مبارزه با آفات و بیماری‌ها به میزان ۱۵.۸۹۰۷ تن را از دیگر اقدامات حمایتی از زارعان شهرستان عنوان کرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای مبارزه با علف‌های هرز، افزود: مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات و کلزا در سطح ۲ هزار و ۱۴۶ هکتار اجرایی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی پلدشت نظارت بر کاشت داشت و برداشت محصولات بادام زمینی، شوید، ماش، ماشک، ذرت علوفه‌ای برای اولین بار در سطح شهرستان به مساحت ۴۴ هکتار، پیشنهاد اجرای آبیاری تحت فشار در روستا‌های نظرخان، پناه کندی، قوطان، پورناک، اقامیری کندی، مرادلو‌ها و عشق اباد در مرحله دوم رودخانه‌های مرزی وتکمیل پرونده برای متقاضیان ماشین آلات خودگردان کشاورزی وارسال به بانک عامل به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را از جمله اقدامات حمایتی از کشاورزان پلدشت به منظور تولید محصول کشاورزی با کیفیت عنوان کرد.
انتهای پیام/ح


توزیع کود مورد نیاز به میزان ۴۱۲ تن بین کلزاکاران پلدشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.