مدیر جهاد کشاورزی بوکان از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در ۱۳ هزار و ۸۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اسکندر عبدی مدیر جهاد کشاورزی بوکان   از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در ۱۳ هزار و ۸۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد وگفت تعداد بهره‌برداران این طرح‌های کشاورزی  ، بیش از ۱۰ هزار نفر است

وی اضافه کرد:  همچنین در این مدت ۲۲۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان با اعتبارات بلاعوض صندوق توسعه بخش کشاورزی به این سیستم مجهز شده‌اند.
عبدی از توزیع ۲ هزار و ۲۴۴ تن گندم دیمی و آبی، ۱۰ تن جو آبی و دیمی، ۳ هزار و ۸۲۰ کیلوگرم کلزا، ۴ تن ذرت، ۳ تن یونجه و ۶۰ کیلوگرم آفتابگردان نیز در میان کشاورزان خبر داد و بیان کرد: در این حوزه ۶۰ هزار و ۱۰۴ تن گندم، ۶۳۷ تن ذرت دانه‌ای و ۴۰۸ تن کلزا از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان، ادامه داد: در راستای مبارزه با آفات سن مادر در مزارع گندم و جو، در سطح ۱۷ هزار و ۲۶۴ هکتار این اقدام شده و همچنین در سطح ۲۷ هزار و ۵۱۴ هکتار از زمین‌های شهرستان نیز طرح مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو اجرا شده است.
وی، اضافه کرد: همچنین طرح مبارزه با آفات پوره سن غلات در مزارع گندم و جو در سطح ۱۷ هزار و ۷۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بوکان به مرحله اجرا درآمده است. همچنین در خصوص توزیع طعمه مسموم ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم در ۹۵۰ هکتار از زمین‌ها توزیع شده است.
عبدی، در مورد اجرای طرح مبارزه با حشرات مضر نیز گفت: در همین راستا در بخش مبارزه با ملخ شکم بادمجانی در ۱۲ هکتار، سوسک سیاه گندم در ۶ هکتار، تریپس گندم در ۳ هکتار، شته مومی کلزا در ۷ هکتار و علف هرز کلزا در ۳۰۰ هکتار اجرا شده است.
وی، با اشاره به اجرای پروژه انتقال یافته‌های مزارع دیم در سطح این شهرستان، عنوان کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم دیمی و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع جو دیم شهرستان تحت پوشش اجرای این طرح قرار گرفتند.
وی، همچنین ابراز داشت: در سطح ۵۰۰ هکتار از زمین‌های آبی شهرستان نیز پروژه انتقال یافته‌های گندم آبی اجرا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان، از هماهنگی‌های لازم در خصوص بیمه محصولات کشاورزی پاییزه هم خبر داد و گفت: در این راستا هم بیش از ۱۴ هزار هکتار از مزارع شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم و کلزا بیمه شده‌اند.
انتهای پیام/ح


اجرای پروژه انتقال یافته‌های گندم آبی در سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.