مريم آرمون توان یاب کاشانی که با اراده، تلاش و همت در آزمون سراسري کنکور 97 شرکت کرد و از کسب تجربه و تلاش علمی خود ناامید نشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مريم آرمون که با دستگاه تنفس مصنوعی در آزمون شرکت کرد هدف از شركت در آزمون سراسري را کسب تجربه کنکور سراسری عنوان کرد و گفت: اولین بار بود که کنکور شرکت کردم، به دلیل شرایط تنفس وبیماریم که چندوقت پیش یک جراحی انجام دادم می خواستم در آزمون شرکت نکنم ولی باتوجه به ثبت نامی که انجام داده بودم گفتم  شرکت کنم تا تجربه ای به دست آورم.

این توان یاب، با تقدیر از همکاری دانشگاه کاشان برای شرکت وی در این آزمون افزود: برای این که از دستگاه تنفس جداشدم صدانداشتم اما  کارکنان خوب دانشگاه و منشی خوبم به خوبی و بادقت به کلماتی که می گفتم توجه می کرد و هیچ وقت فکرنمی کردم همکاری مسئولان با من دراین حدباشد و همه چیز عالی بود.

وی رشته مورد علاقه اش را روانشناسی عنوان کرد و گفت: با  توجه به شرایط فعلی که دارم رشته روانشناسی مدنظرم هست ولی اگر سرعت بهبودی من بیشترشود در یکی از زیرشاخه های اصلی رشته تجربی مایل هستم  تحصیل کنم.

به گفته وی، درهرشرایطی که هستیم می توانیم به بهترین ها دست یابیم.

آرمون چند توصیه را تاکیدکرد و گفت: هیچ چیز مانع رسیدن به هدف مان نیست، حتی نداشتن نفس طبیعی که جز حیاتی ترین عملی است که باید باشد تا زندگی کنیم.

وی،  با تاکید بر اینکه اراده آدم ها به تنهایی همه چیز حتی علم را را زیرسوال می برد گفت: کافیست بخواهیم تا به توانستن برسیم.

به گفته وی، او زمانی  که از دستگاه جداشد واژه ی اراده برایش معناشد که پزشک  ها به او گفته بودند باید برای همیشه وابسته به دستگاه باشد ولی با تلاش هایش توانست از دستگاه رهایی پیداکند.

تلاش و همت اين فرد معلول درس اميد، استقامت و تكاپوست؛ درسي كه نشان مي دهد نقص هاي محدوديت هاي جدي، نمي تواند قدرت اراده انسان را تحت تاثير قرار دهد.

 

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار