دادگاهی در گرجستان به صورت غیابی میخائیل ساکاشویلی، رئیس‌جمهور سابق این کشور، را به ۶ سال حبس محکوم کرد.

صدور حکم غیابی حبس برای رئیس‌جمهور سابق گرجستانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز پنجشنبه دادگاهی در گرجستان، به صورت غیابی میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق این کشور، را به اتهام سو استفاده از قدرت و تلاش برای از بین بردن شواهد و مدارک مبنی بر ضرب و شتم یک عضو پارلمان گرجستان، به 6 سال حبس محکوم کرد.

در این میان، حامیان وی اعلام کردند حکم دادگاه، سیاسی بوده است. ساکاشویلی نیز تمامی اتهامات وارده را رد کرده است.

ساکاشویلی همچنین در ماه ژانویه به جرم تلاش برای از بین بردن مدارک و شواهد مربوط به قتل یک بانکدار گرجستانی به سه سال حبس محکوم شده بود.

مقامات گرجستان اعلام کرده اند برای استرداد وی که از سال 2004 تا 2013 به عنوان رئیس جمهور جمهوری قفقاز فعالیت می‌کرده است به گرجستان، اقدام خواهند کرد.

یک دادگاه در تفلیس، پایتخت گرجستان، ساکاشویلی را به سو استفاده از قدرت ریاست جمهوری خود در تلاش برای پنهان کردن مدارک ضرب و شتم یک عضو پارلمان این کشور در سال 2005 محکوم کرد.

قاضی این دادگاه متذکر شد: «مهم است بگوییم که دادگاه به طور قطعی وجود هرگونه انگیزه سیاسی پشت این حکم را رد می‌کند.» با این حال، حامیان ساکاشویلی این رای دادگاه را غیرقانونی خوانده اند.

ساکاشویلی 50 ساله پس از پایان دومین دوره ریاست جمهوری خود در گرجستان، از این کشور خارج شد. بعد از اخراج وی از اوکراین و ورودش به لهستان در ماه فوریه، اکنون در هلند به سر می برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار