چند سازمان بین‌المللی از امارات متحده عربی خواستند خشونت علیه زنان زندانی را متوقف و آنان را آزاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روزنامه القدس العربی، چند سازمان بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر از امارات خواستند فورا همه زنانی را که در زندان‌های این کشور مورد خشونت و بدرفتاری قرار گرفته‌اند، آزاد کند.

القدس العربی نوشت در همایشی که شورای عدالت، برابری و صلح بین‌المللی و مرکز بین‌المللی عدالت و حقوق بشر روز چهارشنبه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار کردند پرونده حقوق بشری مربوط به زنان در زندان‌های امارات بررسی شد.

در این همایش، کارشناسان حقوقی از کشور‌های مختلف اطلاعاتی درباره بدرفتاری و خشونت علیه زنان در زندان‌های امارات را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

صفوی عیسی، مدیر اجرایی مرکز بین‌المللی عدالت و حقوق بشر، گفت زنان بازداشت شده در زندان‌های امارات بعد از مدت‌ها طولانی، درباره خشونت و بدرفتاری‌هایی که با آن‌ها شده گفتگو کردند.

او افزود: بدرفتاری و خشونت با زنان زندانی به ویژه در زندان الوثبه امارات اخیرا برملا شده است و این کشور در یمن نیز زندان‌های مخفیانه‌ای دارد که  از سوی مسئولان اماراتی اداره می‌شود و شماری زن و کودک هم در آن‌ها محبوس هستند.


بیشتر بخوانید: افشای شیوه‌های شکنجه اسرای یمنی در زندان‌های امارات/ از تعرض جنسی تا قطع اندامهای تناسلی+ تصاویر


عیسی آزادی همه زنان زندانی در امارات و محاکمه مجدد و عادلانه آن‌ها را خواستار شد، اما توضیحی درباره ماهیت اتهاماتی که متوجه آنهاست نداد.

او تاکید کرد: بسیاری از این زنان تاوان انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی را می‌پردازند و حکومت امارات با این اقدام، آزادی بیان را لگدمال کرده است.

جلیل ییلماز ان، دبیرکل شورای عدالت و برابری و صلح بین‌المللی، نیز گفت: امارات می‌کوشد صدا‌های مختلف را با این ادعا که بی‌اساس هستند خاموش کند به این ترتیب اعلامیه جهانی حقوق بشر را آشکارا نقض می‌کند. متاسفانه جامعه جهانی نیز در برابر این اقدامات سکوت کرده است.

وی تاکید کرد: به مبارزه خود در سطح دفتر سازمان ملل متحد در ژنو برای دفاع از مظلومان جهان به ویژه در فلسطین، میانمار و خاورمیانه (غرب آسیا) ادامه خواهند داد.

شایان ذکر است، اخیرا هجده زندان مخفیانه متعلق به امارات در جنوب یمن شناسایی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق بشر ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار