رئیس کمیسیون ملی حقوق بشر قطر خواستار تعلیق عضویت عربستان سعودی و امارات در شورای حقوق بشر سازمان ملل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الوطن، رئیس کمیسیون ملی حقوق بشر قطر با توجه به اقدامات عربستان سعودی و امارات علیه ملت قطر خواستار تعلیق عضویت این کشور‌ها در شورای حقوق بشر سازمان ملل شد.

پایگاه خبری الوطن قطر نوشت علی بن صمیخ المری، رئیس کمیسیون ملی حقوق بشر قطر، از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست با توجه به «تجاوزات بزرگ و برنامه‌ریزی شده عربستان سعودی و امارات علیه مردم قطر»، عضویت این کشور‌ها را به حال تعلیق درآورد.

المری دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت: خواستار تعلیق عضویت عربستان سعودی و امارات در شورای حقوق بشر سازمان ملل بر اساس بند ۸ قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره تشکیل این شورا هستیم.

وی همچنین از شورای حقوق بشر خواست با صدور قطعنامه‌ای علیه اقدامات ضد حقوق بشری ناشی از محاصره قطر، به درخواست‌ها و گزارش‌های گزارشگران ویژه و هیئت فنی کمیساریای عالی حقوق بشر توجه کند.

المری از شورای حقوق بشر خواست از گزارشگران ویژه بخواهد برای آگاهی از تجاوزات (کشور‌های محاصره‌کننده قطر) به توسعه فعالیت‌های خود را بپردازند و با سفر‌های میدانی به قطر و کشور‌های محاصره کننده و همچنین دیدار با قربانیان، گزارش‌هایی درباره این تجاوزات به شورای حقوق بشر ارائه دهند.

این مقام یمنی همچنین برای تعیین مسئولیت کشور‌های محاصره کننده درباره اقدامات غیرقانونی این کشور‌ها علیه دوحه که به سطح جنگ اقتصادی و مجازات جمعی ملت قطر رسیده، به شورای امنیت سازمان ملل متوسل شد.

انتهای پیام/

درخواست قطر برای تعلیق عضویت عربستان و امارات در شورای حقوق بشر سازمان ملل

برچسب ها: قطر ، عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار