رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: هنگام سفر برای لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌همراه خود از رمز‌های ترکیبی و پیچیده استفاده کنید تا در صورت سرقت، کسی نتواند به اطلاعات خصوصی شما دست یابد.

مراقب هکر‌ها در اینترنت رایگان در سفر‌های تابستانی باشیدبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ محمدپور در برنامه سفره قندی سیمای خراسان جنوبی اظهار کرد: شهروندان هنگامی که قصد مسافرت دارند مقصد و نشانی دقیق سفر خود را در اینترنت به اشتراک نگذارند و از بارگذاری عکس‌های سفر در پروفایل شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، چون این امر عدم حضور شما در منزل را در اختیار سارقان می‌دهد.

وی افزود: در این ایام با توجه به اینکه شهروندان برای تهیه بلیط ممکن است از بستر اینترنت استفاده کنند نیاز است تمامی پارامتر‌هایی که برای این امر نیاز هست را رعایت کنند تا گرفتار سایت‌های فیشینگ نشوند.

سرهنگ محمدپور به شهروندان توصیه کرد:آدرس درگاه‌های‌بانکی همیشه با پروتکل امن https//شروع می‌شود و کد امنیتی درگاه‌های‌بانکی با هر بار refresh کردن تغییر می‌کند، ولی معمولا در اکثرصفحات فیشینگ کد امنیتی به صورت عکس بوده وبا refresh کردن تغییر نمی‌کند.

وی افزود: ازسایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنید و همواره توجه داشته باشید از سایت‌های ناشناس و غیرمعتبر و سایت‌هایی که پیشنهادات اغواگرانه برای خرید مطرح می‌کنند، خرید نکنید.

رئیس پلیس فضای تولیدوتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی بیان کرد:مسافران باید هنگام استفاده از اینترنت رایگان هتل‌ها و مراکزخدماتی و رفاهی مراقب هکر‌ها و کیلاگر‌ها باشند و در طول سفر اگر مسافران عزیز خواستند از اینترنت مراکزعمومی استفاده کنند حتی‌الامکان وارد اینترنت بانک خود نشوند در صورت استفاده حتما پس از پایان به تعویض رمز‌های کارت بانکی خود اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد:هنگام استفاده از پایانه‌های فروشگاهی (POS) رمزعبور کارت را خودتان وارد کنید و از ذخیره کردن اطلاعات خصوصی نظیر فیلم و عکس بر روی تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ در حین سفر جدا پرهیز کنید، چون این وسایل به راحتی قابل سرقت هستند.

سرهنگ محمدپور در پایان گفت: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار