کاهش ذخایر نفتی لیبی و کانادا و هشدار آمریکا به کشور‌های دیگر برای نخریدن نفت ایران از ماه نوامبر، باعث افزایش بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در پی کاهش ذخایر نفتی در لیبی و کانادا و پس از آنکه آمریکا اعلام کرد از ماه نوامبر سال جاری میلادی، هیچ کشوری نباید واردات نفتی از ایران داشته باشد، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 29 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد)، به 76 دلار و 60 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 26 سنت افزایش (معائل 0.3 درصد)، 70 دلار و 79 سنت در هر بشکه معامله شد.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن به کشورهای دیگر هشدار داده که نفت وارداتی از ایران را از ماه نوامبر سال جاری میلادی به صفر برسانند.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد تنش‌های ایجاد شده در لیبی هم به افزایش بهای طلای سیاه کمک کرده است. ایجاد درگیری میان دولت رسمی لیبی و نیروهای شورشی، نحوه کنترل یکی از میدان های نفتی بزرگ لیبی را در هاله ای از ابهام قرار داده است. همچنین استخراج روزانه 350 هزار بشکه از نفت کانادا به دلیل مشکلات انتقال با کاهش همراه بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سطح ذخایر نفتی آمریکا هم با کاهش همراه بوده است. مؤسسه نفت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که در هفته منتهی به 22 ژوئن 9.2 میلیون بشکه از سطح تولید این کشور کاسته شده است و تعداد کل آنها به 421.4 میلیون بشکه رسیده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای حل مشکل کاهش ذخایر نفتی تصمیم گرفته اند که سطح تولید خود را افزایش دهند.

در پی ثبات در ارزش دلار آمریکا به دنبال احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی، بهای طلا همچنان در پایین ترین سطح در شش ماه اخیر معامله شد. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1257.81 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار