دبیر کل جمعیت هلال‌احمر گفت: برای به‌روزرسانی ناوگان امدادی هلال‌احمر محدودیت‌هایی وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمود محمدی نسب دبیر کل هلال‌احمر امروز در همایش معاونان امداد و نجات هلال‌احمر سراسر کشور که به میزبانی همدان برگزار شد، اظهار داشت: این نخستین گردهمایی معاونان امداد در دوره جدید مدیریتی و پس از حوادث سنگین زلزله کرمانشاه، حادثه دنا و خدمات نوروزی بوده و برنامه مستندسازی همه حوادث و فعالیت‌ها و خدمات هلال‌احمر در این حوادث هم در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: یک تیم مستندساز در حال تهیه مستند زلزله کرمانشاه است که در مقوله‌های انتقال تجارب و ثبت و ضبط خاطرات امدادگران و مدیران، ارزشمند بوده و کارکرد‌های فرهنگی نیز دارد چراکه جمعیت هلال‌احمر مبتنی بر فعالیت‌های داوطلبانه است و این خاطرات و لحظات ثبت‌شده انسانی می‌تواند مشوق دیگران برای مشارکت در امر خیر باشد.

محمدی نسب، کارکرد دیگر مستندسازی را استانداردسازی فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: استانداردسازی برای مدیریت حوادث بعدی بسیار راهگشاست به همین دلیل برای ثبت و ضبط این تجربه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی، برگزاری اردو‌های توان افزایی و بازآموزی امدادگران و به‌روزرسانی تجهیزات و فرایند‌های هلال‌احمر را از مهم‌ترین اولویت‌های جمعیت در سال ۹۷ و در حوزه امداد و نجات عنوان کرد و گفت: افزایش اردو‌های توان افزایی موجب همدلی بیشتر بین مدیران و آمادگی بیشتر امدادگران هلال‌احمر در حوادث می‌شود بنابراین افزایش اردو‌های امدادگران در ماه‌های آینده در دستور کار هلال‌احمر قرار دارد.

محمدی نسب مطرح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی امدادگران هم از دیگر موضوعات مهمی است که در سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر در مورد وظایف معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هم گفت: این معاونت در برگزاری دوره‌های آموزشی در سازمان‌های زیرمجموعه جمعیت دخالتی ندارد، اما نظارت بر اجرای دوره‌ها و اعتبار بخشی محتوای دوره‌های آموزشی بر عهده معاونت آموزش جمعیت است.

محمدی نسب با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربیات بین‌المللی اعلام کرد: جمعیت هلال‌احمر یک نهاد بین‌المللی است و تجربیات مشترک ارزنده‌ای با سایر جمعیت‌های ملی و فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر داشته و باید با دیگر جمعیت‌های ملی تعامل داشته باشد.

وی با بیان اینکه به‌روزرسانی تجهیزات و فرایند‌های جمعیت هلال‌احمر از آغاز دوره مدیریتی جدید موردتوجه ویژه قرارگرفته، افزود: برای واردات و خرید تجهیزات جدید باید اعتبارات لازم تأمین شود که در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور با محدودیت‌هایی روبرو هستیم، اما برای خریداری خودرو‌های امدادی، ست نجات و ... و به‌روزرسانی فرایند‌ها در تلاش هستیم و در حال حاضر بیشترین توجه ما به خرید تجهیزات لازم امدادی معطوف شده است.

محمدی نسب، توجه ویژه به سلامت روان امدادگران حاضر در صحنه‌های حوادث و تصادفات را مهم و ضروری دانست و گفت: امدادگران ما در صحنه‌های پراسترسی وارد می‌شوند؛ بنابراین سلامت روان این امدادگران از موضوعاتی است که باید به آن توجه شده و در این زمینه برنامه‌ریزی شود تا از بروز صدمات جبران‌ناپذیر جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ی

 

دبیر کل هلال‌احمر در همدان

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.