رئیس اورژانس اجتماعی کشور از اجرای برنامه‌های حمایتی پیشگیری محورانه ویژه کودکان خیابانی خبر داد.

اقدامات پیشگیری محورانه بهزیستی برای مصونیت کودکان خیابانی در برابر ایدز و هپاتیترضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با همکاری کمیته پیشگیری و کنترل ایدز این سازمان، در راستای ایمن سازی و ایجاد مصونیت کودکان خیابانی در برابر انواع بیماری‌های عفونی از جمله هپاتیت و ایدز اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از جمله اقدامات اساسی که در حمایت از کودکان خیابانی در صدر فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور قرار دارد می‌توان به آموزش پیشگیری از شیوع ایدز با همکاری سمن‌های فعال در حوزه کودکان خیابانی و همچنین انجام تست اچ آی وی با اولویت کودکان در معرض ریسک و مخاطره بالا بر اساس شواهد تجربی، مصاحبه‌های تخصصی و بررسی سوابق شخصی و خانوادگی کودکان فوق  اشاره کرد.

شروع برنامه‌های پیشگیری محورانه از سال 95

رئیس اورژانس اجتماعی کشور اضافه کرد: سازمان بهزیستی کشور در ادامه اقدامات پیشگیری محورانه در خصوص کودکان خیابانی،  ارجاع موارد مشکوک به بیماری ایدز و هپاتیت را به مراکز بیماری‌های رفتاری در دستور کار خود قرار داده است.

جعفری همچنین یادآور شد: آزمایش تشخیص ابتلای کودکان خیابانی به ایدز، از سال 95 تاکنون بر روی یک هزار نفر از کودکان خیابانی و  به صورت تصادفی در دو مرحله انجام شده است و نتیجه آزمایش‌های فوق حکایت از این دارد که خوشبختانه حتی یک مورد ابتلا این کودکان به ایدز  تشخیص داده نشده است.

وی تاکید کرد: فرآیند برنامه‌های پیشگیری محورانه در حوزه کودکان خیابانی به صورت مستمر و مداوم در سایر شهرهای کشور در حال انجام است و این قبیل اقدامات در راستای حمایت از کودکان خیابانی که به نوعی بدسرپرست و بی سرپرست هستند، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار