مهمترین اخبار جمعیت هلال احمر در اسفند ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای اسفند ماه سال 96 جمعیت هلال احمر را در این بسته خبری بخوانید.

 

اعزام هیمالیانوردان حرفه ای به محل سقوط هواپیمای آسمان

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت:تیم های ارزیابی و امدادی با ظرفیت ۶ نفر شامل دو تیم سه نفره با بالگرد هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

معاون عملیات امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر در هفتم اسفند ماه سال 96  گفت: پس از روشن شدن هوا و بهبود شرایط جوی منطقه سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج ، تیم های ارزیابی و امدادی سازمان با ظرفیت ۶ نفر شامل دو تیم سه نفره با بالگرد هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

وی افزود:تیم شامل ۴ نفر هیمالیانورد حرفه‌ای از نیروهای جمعیت هلال احمر و یک نفر از تکاوران ارتش و یک نفر راه‌بلد با همراه داشتن تجهیزات سبک برای انجام صعود سرعتی به نزدیکترین نقطه به محل حادثه هستند.

 

فعالیت کاروان سلامت هلال احمر با جدیت دنبال می شود

حبیب درگاهی سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در نهم اسفند ماه سال 96 گفت: فعالیت کاروان سلامت جمعیت هلال احمر با حضور پزشکان، پرستاران و کادر درمانی داوطلب به صورت جدی دنبال می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سه شنبه هشتم اسفند ماه یک کاروان سلامت متشکل از 20 نفر از پزشکان، داوطلب، پیرا پزشک، پزشک متخصص و پرستار از استان گلستان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شدند تا خدمات پزشکی و درمانی مورد نیاز را از 9 تا 11 اسفند ماه به مردم منطقه ارائه دهند.

 

سازمان داوطلبان حلقه اتصال توانمندان و نیازمندان به یکدیگر است

حبیب درگاهی سرپرست سازمان داوطلبان در دوازدهم اسفند ماه اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر ساکن در سایر نقاط کشور، طی 2 مرحله خدمات مختلفی چون ارائه سبدهای غذایی و خدمات درمانی تخصصی به خانواده های محروم و آسیب پذیر اهداء می شود.

درگاهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر را حلقه اتصال توانمندان و نیازمندان به یکدیگر دانست و بر حمایت همه جانبه این سازمان از اقشار آسیب پذیر با مشارکت توانمندان و خیران تاکید کرد.

 

ضرورت گسترش تیم‌های واکنش سریع برای مواقع بحران

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، در مراسم مانور امدادگران نوروزی 97 که یکشنبه بیستم اسفند ماه سال 96 با حضور پیتر مائورر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، برخی از مسئولان و جمعی از امدادگران جمعیت هلال احمر و همچنین با حضور برخی از مسئولان سازمان مدیریت بحران برگزار شد، بر گسترش تیم‌های واکنش سریع تاکید کرد.

وی افزود: حوادث در دنیای امروز جزئی از زندگی شده است و با پیشرفت علم و تکنولوژی، انسان‌ها نیز پیشرفت داشته‌اند، اما وجود حوادث نیز اجتناب ناپذیر است.

 

رشد ۳ درصدی تجهیزات امدادی ویژه نوروز ۹۷

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مراسم مانور امدادگران ویژه نوروز ۹۷ که بیستم اسفند ماه برگزار  شد، از رشد ۳ درصدی تجهیزات امداد و نجات ویژه اجرای طرح امداد نوروزی خبر داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: یک هزار و ۳۷۸ پایگاه و پست‌های امداد و نجات در کنار ۲۴ بالگرد، یک هزار و ۲۶ دستگاه آمبولانس، ۴۳۸ دستگاه خودرو نجات، ۵۰ دستگاه خودرو ویژه عملیاتی، ۱۱ دستگاه خودرو ارتباطات و یک هزار و ۲۸۲ دستگاه خودرو‌های امدادی برای نوروز ۹۷ و خدمت رسانی به هموطنان به کار گرفته خواهند شد.

 

وظیفه ذاتی هلال احمر، با تمام وجود به میدان حوادث آمدن است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در مراسم آغاز طرح امداد نوروزی 97 که بیستم اسفند ماه با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر و امدادگران طرح‌های امدادی نوروزی برگزار شد، اظهار کرد: هلال احمر با توجه به وظیفه ذاتی که بر عهده دارد، در مواقع بروز حوادث با تمام وجود برای امدادرسانی به میدان می‌آید.

وی در ادامه گفت: انسان ها باید یار و یاور یکدیگر باشند و همچنین باید ما نسبت به طبیعت و نعمت‌هایی که خداوند بخشیده است، نگاه درستی داشته باشیم و از آن ها حفاظت کنیم.

 

پرداخت عیدی ۲۰۰ هزار تومانی به ۳۰ هزار خانواده زلزله زده

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری تشریح طرح های نوروزی که بیستم اسفند ماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران از پرداخت عیدی ۲۰۰ هزار تومانی این جمعیت به خانواده‌های زلزله زده که خانه آن‌ها به طور کامل تخریب شده است، خبر داد.

 

سقوط هواپیمای ترکیه ای در شهرکرد

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات در بیستم اسفند ماه سال 96  گفت: در پی سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه ای در شهر کرد، 7 تیم جستجو و ارزیاب به محل حادثه اعزام شده اند.

وی افزود: محل سقوط نامشخص و در کوهستان های اطراف شهرکرد عنوان شده است.

وی افزود: با توجه به بارندگی شدید، احتمال می رود، تیم امدادرسان، حدود یک ساعت دیگر در محل حادثه حاضر شود.

 

اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سراسر کشور

مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمر از آغاز هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 29 اسفند ماه در بیش از ۸۰۰ پست در سراسر کشور خبر داد.

 رئیس سازمان جوانان هلال احمر در ارتباط با هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار کرد: طرح فوق  تا ۱۴ فروردین ۹۷ با مشارکت حدود ۲۰ هزار نفر از اعضای جوان و داوطلب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح به طور کلی در ۴ حوزه سلامت، ایمنی، موضوعات فرهنگی و اطلاع رسانی در نظر گرفته شده که بخش سلامت شامل اقداماتی همچون تست فشار خون مسافران، توزیع بروشور و آگاه سازی جوانان از موضوعاتی همچون ایدز و اعتیاد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار