مهمترین اخبار جمعیت هلال احمر در مهر ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

بسته هلال احمر برای هفتم فروردین//هلال احمر ایران تنها جمعیت فعال در میانمار/ارائه خدمات درمانی به ۱۸ هزار زائر حسینی در روز عاشورابه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای مهر ماه سال 96 جمعیت هلال احمر را در این بسته خبری مشاهده کنید.

 

کاندیداتوری رئیس جمعیت هلال احمر برای تصدی نایب رئیسی فدراسیون صلیب سرخ

سوم مهر ماه سال 96 بود که سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، کاندیداتوری سید امیرمحسن ضیائی رئیس اسبق جمعیت هلال احمر را به نمایندگی از هلال‌احمر کشورمان برای تصدی پست نایب رئیسی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در منطقه آسیا و اقیانوسیه مورد تایید کمیته برگزاری این انتخابات قرار گرفته و در سایت رسمی آن، اعلام کرد.

بر اساس قوانین فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، کاندیداتوری برای کسب جایگاه نایب رئیسی فدراسیون، بر اساس شخصیت حقیقی کاندیدا و با تایید جمعیت ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر صورت می‌گیرد،بر این اساس که کاندیدای این جایگاه باید دارای صلاحیت‌های فردی از جمله سابقه کار مرتبط در سطح مشابه و ملی و تایید جمعیت ملی مربوطه باشد، بنابراین با تغییر ریاست جمعیت هلال احمر ایران، کاندیدای قبلی معرفی شده جمعیت (سیدامیرمحسن ضیائی)همچنان می‌تواند به عنوان کاندیدای هلال‌احمر در انتخابات آتی فدراسیون شرکت کرده و انتخاب شود.

 

ارسال سومین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران برای آوارگان میانماری

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، ششم مهر ماه سال 96 از ارسال سومین محموله کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران برای کمک به آوارگان میانمار در بنگلادش، در هفتم مهر خبر داد.

سلیمی درباره جزییات این محموله، عنوان کرد: این محموله شامل چادر، پتو، ملحفه، زیرانداز، دارو، پوشاک و ست ظروف است.

 

ارائه خدمات درمانی به ۱۸ هزار زائر حسینی در روز عاشورا

صادق ده دست مسئول تیم ویژه پزشکی هلال‌احمر ایران، دهم مهر ماه سال 96 اظهار کرد: در روز عاشورا بیش از 18هزار نفر خدماتی از قبیل ویزیت، سرم‌تراپی، پانسمان و غیره را دریافت کردند.

ده‌دست مسئول تیم ویژه پزشکی هلال‌احمر ایران با اشاره به افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در درمانگاه شفاء هلال‌احمر اظهار کرد: با توجه به این که علاوه بر زائران حج و زیارت، زائران آزاد، زائران کشورهای عراق، پاکستان و غیره نیز در کربلا حضور دارند، تعداد مراجعات به چادرهای درمانی افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش سه چادر درمانی از ساعت اولیه روز عاشورا در کربلا، تصریح کرد: علاوه بر چادرهای بین‌الحرمین در باب الشهدا و خیابان جمهوری، چادرهایی نیز در خیابان خارج بین‌الحرمین(پشت باب الشهدا)، باب قبله حضرت عباس(ع) و مجتمع تجاری کوثر از ساعت 3 بامداد صبح روز عاشورا برپا و به زائران خدمت‌رسانی شد.

مسئول تیم ویژه پزشکی هلال‌احمر ایران ادامه داد: در روز عاشورا بیش از 18هزار نفر خدمات ویزیت، سرم‌تراپی، پانسمان و غیره را دریافت کردند که از این تعداد 15 هزار نفر از خدمات ویزیت رایگان، 3هزار نفر پانسمان و بهره‌مند شدند.

 

خدمت رسانی به متاثران از سیل و آب گرفتگی در 3 استان کشور

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، سیزدهم مهر ماه سال 96  از وقوع سیل و آب گرفتگی در سه استان اردبیل،گیلان و مازندران و امدادرسانی به سیل زدگان خبر داد.

فتحی اظهار کرد: هموطنان در 7 شهرستان بیله سوار، پارس آباد، بندرانزلی، رودسر، لنگرود، تنکابن و رامسر در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.

وی با اشاره به تخلیه آب از 9 واحد مسکونی، عنوان کرد: 14 تیم امدادی شامل 52 امدادگر و نجاتگر در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.

فتحی همچنین درباره وقوع برف و کولاک در 2 استان آذربایجان شرقی و زنجان، گفت: 4 شهرستان کلیبر، اهر، ورزقان و طارم تحت تاثیر برف و کولاک بودند و خدمات امدادی در 5 محور، روستا و مناطق عشایرنشین به 80 تن از هموطنان به همت 5 تیم امدادی ارائه شد.

 

انجام بیش از ۱۴ هزار عملیات در طرح امداد و نجات تابستان هلال احمر

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در 14 مهر ماه سال 96 از انجام ۱۴ هزار و ۱۶۱ مورد ماموریت امداد و نجات در طول اجرای طرح امداد و نجات تابستان سال جاری خبر داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات تابستان ۹۶ سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ابتدای تیرماه تا اول مهرماه سال 96، گفت: در این مدت ۱۴ هزار و ۱۶۱ مورد ماموریت امداد و نجات و خدمات امدادی انجام شد، در این حوادث ۱۷۱ هزار و ۹۸ نفر آسیب دیده اند که منجر به مصدومیت ۳۲ هزار و ۸۱۰ نفر در حوادث مختلف شده است.

او ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح امداد و نجات تابستانه بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ نفر توسط جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند و یک هزار و ۹۹۳ نفر نیز در سوانح ترافیکی رهاسازی شده اند.

 

انضباط کاری و شفافیت مالی، سرلوحه تمامی اقدامات است

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر، در شانزدهم مهر ماه  با بیان اینکه انضباط و شفافیت مالی، ارائه گزارش‌های دقیق از عملکرد و رصد دقیق فعالیت‌ها در زیرمجموعه، انتظاری است که از همه شما دارم، گفت: من نیز خود را ملزم به رعایت این اصول می‌دانم.

پیوندی با تشکر از حسن‌نظر شورای عالی جمعیت هلال‌احمر به وی، خاطرنشان کرد: همچنین باید از اعتماد رئیس‌جمهوری تشکر کنم و امیدوارم در این مدت، توفیق خدمت به هموطنان را در کنار هم و با همدلی و صمیمیت؛ داشته باشم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تلاش‌های ضیایی در مدت زمان ریاست بر جمعیت هلال‌احمر، گفت: جا دارد از زحمات قابل تقدیر دوست و برادر خود، ضیایی که منشأ خیر و برکت بسیاری در هلال‌احمر بودند؛ تشکر کنم و امیدوارم وی در مسئولیت‌‌های آتی خود نیز موفق و موید باشد.

 

هلال احمر ایران تنها جمعیت فعال در میانمار

سومین محموله کمک‌های ایران به آوارگان میانماری چهارشنبه بیستم مهر ماه سال 96 بارگیری شد و این بار مسئولان کشور در قالب هیئتی به بنگلادش اعزام شدند.

علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر درباره مقدار کمک‌های نقدی جمع آوری شده از سوی مردم برای مسلمانان میانمار، اظهار کرد:«تا به امروز (سه‌شنبه 18 مهر ماه) بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان کمک نقدی از مردم جمع‌آوری شده است و همچنان نیز دریافت این کمک‌ها ادامه دارد».

این مبلغ فارغ از تجهیزاتی است که جمعیت هلال احمر برای اتفاقاتی از این جنس از قبل تهیه کرده و در این محموله نیز وجود دارد. ریشه حساسیت مردم و کمک نقدی آنها به مسلمانان میانمار را باید در فرهنگ عمومی ایرانیان جستجو کرد.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار هلال احمر در مهر 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار