بر اساس نتایج یک بررسی، هند، خطرناکترین کشور برای زندگی زنان به دلیل حجم بالای خشونت به خصوص آزار جنسی علیه آنان است.

خطرناک‌ترین کشور برای زندگی زنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، بنیاد تامسون رویترز روز سه شنبه نتایج بررسی خود را با نظرسنجی از 550 کارشناس مسائل زنان منتشر کرد و براساس نتایج آن هند به عنوان خطرناکترین کشور به دلیل خشونت جنسی علیه زنان، قاچاق انسان برای کار خانگی، کار اجباری، ازدواج اجباری و بردگی جنسی شناخته شد.

همچنین براساس نتایج این بررسی، این کشور خطرناکترین کشور به دلیل داشتن سنت‌های فرهنگی که زندگی زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، است. این بررسی با اشاره  به اسیدپاشی علیه زنان، ازدواج کودکان و سوء استفاده جسمی از آنها، هند را خطرناکترین کشور برای زندگی زنان دانست. در تحقیقی که 7 سال پیش صورت گرفت این کشور چهارمین کشور خطرناک برای زنان اعلام شده بود.

انتشار نتایج این بررسی در میان شدت گرفتن خشم عمومی در هند به دنبال افزایش پرونده‌های تجاوز جنسی در این کشور صورت گرفت و باعث شد این مسئله در برنامه کاری ملی این کشور قرار گیرد. در ماه آوریل هزاران تظاهرکننده در این کشور با حضور در خیابان‌ها خواستار افزایش محافظت‌از زنان شدند. هند سالهای متمادی است که با مسئله خشونت جنسی علیه زنان دست به گریبان است. پس از حادثه تجاوز و قتل یک دانشجویی دختر در سال 2012 دولت مرکزی اقدام به تصویب قانونی کرد که براساس آن مجازات مربوط به خشونت، تجاوز و سوء استفاده جنسی افزایش یابد.

طبق گزارش اداره ملی جرایم، علیرغم افزایش قوانین سختگیرانه‌تر، حدود 100 مورد تجاوز جنسی روزانه به پلیس این کشور گزارش می‌شود. همچنین بنا بر این گزارش در سال 2016 موارد گزارش شده نزدیک به 39 هزار مورد بوده که نسبت به سال قبل رشد 12 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین براساس نتایج این بررسی 9 کشور از 10 کشور خطرناک معرفی شده در این بررسی برای زندگی زنان از قاره آسیا، خاورمیانه و آفریقا بوده و آمریکا به عنوان تنها کشور غربی خطرناک برای زنان در این بررسی بود. 

در بررسی بنیاد تامسون رویترز افغانستان دومین رتبه را از نظر آزار و اذیت جنسی زنان دارد. کشور جنگ زده سوریه در رتبه سوم این بررسی قرار گرفت. در بررسی پیشین بنیاد رویترز تامسون کشورهای افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، پاکستان، هند و سومالی پنج کشور خطرناک برای زندگی زنان بودند.

بنیاد رویترز تامسون اعلام کرد: سران کشورهای دنیا سه سال پیش وعده دادند که تمامی انواع خشونت و تبعیض علیه زنان را تا سال 2030 ریشه کن خواهند کرد و برای آنها  امکان زندگی در فضای آزاد، امن و مشارکت مساوی در سیاست، اقتصاد و اجتماع میسر خواهد شد. با این حال علیرغم این وعده، برآورد می‌شود که در دنیا از هر سه زن، یک نفر در طول زندگی خود خشونت جنسی و جسمی را تجربه کرده است.

به اعتقاد کارشناسان حضور هند در صدر کشورهای با بالاترین میزان آزار جنسی علیه زنان حاکی از آن است که اقدامات کافی برای حمایت از حقوق زنان صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، بحران انسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار