یک کارمند سازمان ملل به خاطر شهادت دادن درباره یک رسوایی اخلاقی در این سازمان، از کار تعلیق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، یک شاهد کلیدی در پرونده آزار جنسی در سازمان ملل، منسوب به دستیار یکی از مدیران این سازمان از کار تعلیق شد. فعالان حامی منع آزار جنسی این اقدام را «تاکتیکی ارعاب‌آور» از سوی سازمان ملل خواندند.

«میریام مالووا»، که بیش از 25 سال است برای سازمان ملل کار می‌کند، 27 مارس از سمت خود به عنوان مدیر برنامه مشترک سازمان ملل در زمینه ایدز در اتیوپی معلق شد. طبق گفته مالووا در نامه تعلیق او به تدابیر انضباطی برای این اقدام اشاره‌ای نشد است.

همچنین در این نامه مالووا از ورود به دفتر خود یا دسترسی به سرورها یا مدارک بدون نظارت سازمان منع شده است. به دنبال این دستور ایمیلی به تمام شرکای اصلی، سفارت‌ها و وزارتخانه‌ها زده شد که از انتصاب یک مدیر موقت به سمت مالووا خبر می‌داد.

مالووا اظهار کرد ایمیلی مبنی بر تمام شدن قرارداد او با سازمان ملل نیز ارسال شده است، اما سازمان بعدا ادعا کرد این ایمیل به اشتباه ارسال شده است.

کمپین کد آبی که از مالووا حمایت می‌کند، اعلام کرد این آژانس بین المللی دلایل اقدامات خود را توضیح نداده و از فرآیند‌های درستی برای این اقدام پیروی نکرده است. در روش استاندارد بازرسی اداری و مدیریتی، دلایل ادعایی علیه کارمندان به وضوح ذکر شده و فرصتی برای پاسخگویی به آن‌ها داده می‌شود.

مالووا سال گذشته یکی از شاهدان اصلی در مورد اتهامات جنسی «لوئیز لورس»، معاون مدیر اجرایی سازمان ملل در زمینه ایدز بود. گفته می‌شود لورس یکی از همکاران خود را در آسانسور هتل مورد تعرض قرار داده است.

لورس که تمام اتهامات را تکذیب کرده است، در طول تحقیقات از سمت خود معلق نشد.

کمپین کد آبی اظهار می‌کند مالووا به خاطر شهادت خود در این پرونده و امتناع او از تلاش‌های داخلی برای حمایت از «مایکل سیدیبه»، مدیر سازمان ملل در زمینه ایدز که با انتقادات گسترده‌ای به خاطر مداخله در تحقیقات مواجه بود، مورد هدف سازمان قرار گرفته است.

تحقیقات حاکی از آن است که ادعاهای علیه لورس به اثبات نرسیده، اما نتیجه آن نیز تا به امروز نامشخص باقی مانده است. روز جمعه اعلام شد این پرونده به دلیل اتهامات اضافی دیگری که به زودی منتشر می‌شود از سوی تیم تحقیقاتی سازمان ملل و دفتر نظارت بر خدمات داخلی آن مورد بازجویی و تحقیق مجدد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار